Viestinnän ja markkinoinnin asiantuntija Hyvä kysymys -verkkopalveluun

7.10.2019

Asiantuntija viestinnän ja markkinoinnin tehtäviin

Haluatko olla mukana reippaassa porukassa kehittämässä uudenlaista digitaalista järjestöjen palvelualustaa ja markkinoimassa sitä kansalaisille?

Väestöliitto on valtakunnallinen hyvinvointialan järjestö ja ihmisoikeustoimija. Edistämme lasten, nuorten ja perheiden hyvinvointia, vanhemmuutta ja parisuhteita, seksuaaliterveyttä sekä ihmisten moninaisuuden arvostamista. Toimimme perheiden ja koko väestön seksuaaliterveyden ja – oikeuksien puolesta sekä Suomessa että kansainvälisesti. Olemme yhteiskunnallinen vaikuttaja, luotettava tutkija sekä palveluiden tuottaja.

Tarjoamme ihmissuhdetietoa ja palveluita nuorille, pojille, pareille, vanhemmille, isovanhemmille ja maahanmuuttajille. Palveluita tuotetaan puhelimitse ja verkossa, osoitteessa hyvakysymys.fi.  Hyvä kysymys on verkkopalvelu, joka auttaa ihmisiä löytämään ratkaisuja mieltä askarruttaviin elämäntilanteisiin, maksutta, helposti ja nimettömänä. Väestöliiton ja kumppanijärjestöjen ammattilaiset ja vapaaehtoiset tuottavat sivuston sisällön.

Haemme uuteen verkkopalveluumme asiantuntijaa vastaamaan hankkeen viestinnästä ja markkinoinnista sekä kumppanijärjestöille ja Väestöliiton henkilöstölle suunnatusta käyttökoulutuksesta.

Asiantuntijan tehtäviin kuuluvat palvelusta tiedottaminen ja sen markkinointi.  Näiden perusrakenteet on jo luotu, mutta niiden työstäminen ja kehittäminen edelleen kuuluvat toimenkuvaan. Odotamme myös uudenlaisia, innovatiivisia ideoita ja ratkaisuja markkinointiin. Asiantuntija tekee yhteistyötä mainostoimistojen ja tuotantoyhtiöiden kanssa sekä suunnittelee ja toteuttaa sähköistä- ja printtimainontaa. Ulkoinen tiedotus ja ansaittu näkyvyys sekä sisäinen tiedotus Väestöliitossa ja kumppanijärjestöille ovat myös osa toimenkuvaa.

Asiantuntija tukee kumppanijärjestöjä näiden markkinoinnissa, suunnittelee ja osallistuu messuille, esittelee palvelua eri tilaisuuksissa ja vastaa hankkeen someviestinnästä.  SEO, SEM ja GDN display ovat osa työtehtäviä. Viestinnän ja markkinoinnin tuloksia seurataan erilaisen analytiikan avulla.

Asiantuntija valmistelee koulutuspäiviä ja pitää koulutuksia. Hänen tulee saattaa loppuun koulutusmalli ja palvelun käyttämisen video-ohjeet.

Odotamme valittavalta henkilöltä ylempää korkeakoulututkintoa, työkokemusta viestinnästä ja markkinoinnista, digiympäristön hallintaa sekä hyvää suomen, ruotsin ja englannin kielten taitoa. Ymmärrys ja osaaminen teknisestä kehittämisestä ovat tärkeitä sekä hakukoneoptimoinnin, -markkinoinnin ja google analyticsin tunteminen.

Tarjoamme mielenkiintoisen ja haastavan työn luotettavassa asiantuntijajärjestössä ja perheystävällisessä työyhteisössä. Asiantuntija työskentelee osana Väestöliiton viestintätiimiä hankkeen projektipäällikön ja sen muiden työntekijöiden rinnalla.

Työ alkaa tammikuussa 2020.

Lisätietoja tehtävästa antaa Viestintäjohtaja Jaana Syrjälä ainoastaan torstaina 10.10.2019 klo. 12-16 ja perjantaina 11.10.2019 klo. 10-12. Puh. +358 50 304 1648 tai jaana.syrjala@vaestoliitto.fi samaan aikaan.

Täytä ja lähetä hakemus tästä

Viestinnän ja markkinoinnin asiantuntija Hyvä kysymys -verkkopalveluun