Tule mentoriksi Suomeen muuttaneelle

TULE MUKAAN

VAPAAEHTOISEKSI MENTORIKSI

TYÖURAMENTOROINTIIN!

Väestöliitto järjestää työuramentorointia Suomeen muuttaneille koulutetuille osaajille, jotka toivovat työllistyvänsä omalle alalleen. Haemme nyt eri alojen ammattilaisia ja asiantuntijoita mentoreiksi.

Aloitamme uudet ryhmät syksyisin ja keväisin. Mikäli tulet valituksi ryhmään, niin lähetämme sinulle henkilökohtaisen kutsun aloitustapaamiseen. Aloitustapaaminen on yhteinen kaikille ryhmään valituille ja edellytys osallistumiselle.

Jos olet kiinnostunut toimimaan mentorina, niin täytä hakemus osoitteessa:

Voit hakea mentoriksi jos:

• olet avarakatseinen, koulutettu, suomalaisessa työelämässä toimiva ammattilainen
  • haluat ammatillisesti tukea Suomeen muuttanutta koulutettua henkilöä

Aktoreiden ammattialat vaihtelevat tekniikasta luoviin aloihin, opettajista HR-osaajiin ja kaikkeen tältä väliltä. Pyrimme aina yhdistämään saman alan osaajat mentorointipariksi. Tule jakamaan omaa ammattiosaamistasi ja oppimaan uutta kulttuurienvälisestä vuorovaikutuksesta, maahan muuttaneiden kotoutumisesta sekä oman alasi rekrytointi- ja työllistymisväylistä!

Väestöliiton työuramentorointitoiminta on aloitettu vuonna 2011. Sen tehtävänä on tukea koulutettuja Suomeen muuttaneita henkilöitä ja auttaa heitä luomaan verkostoja sekä syventää suomalaisen työelämän ja tapojen tuntemusta. Väestöliitolla on kahdenlaisia työuramentorointi-ryhmiä: Womento, jossa osallistujina on vain naisia ja ProMento, jossa on sekä miehiä että naisia. Mentoroinnin kesto on noin 8 kuukautta, joiden aikana on neljä yhteistä ryhmätapaamista. Ryhmätapaamisten välissä aktori-mentoripari tapaa keskenään 1-2 kertaa kuukaudessa. Osallistuminen mentorointiin vie aikaa 2-6 h/kk.

Kyseessä on kummankin osapuolen kohdalla tavoitteellinen ja tasa-arvoinen vapaaehtoistoiminta, eikä mentorin tehtävä ole välittää työpaikkaa, vaan vahvistaa aktorin mahdollisuuksia löytää oman alan työtä. Toimintakieli on suomi.

Lisätietoa: mentorointi@vaestoliitto.fi

Tule mentoriksi Suomeen muuttaneelle