Poikien puhelimelle tukea Metsä Groupilta

20.3.2018

Poikien Puhelin saa tukea työhönsä Metsä Groupilta. Tämän vuoden alussa aloitettu yhteistyö on osa Metsä Groupin sosiaalisen vastuun työtä.

Väestöliitto iloitsee Metsä Groupin päätöksestä tukea Poikien Puhelinta. – Meille on tärkeää, että yhteiskunnassa yhteisesti ymmärretään poikien ja nuorten miesten tuen tarve ja ollaan valmiita tukemaan heidän elämänhallintaansa lisääviä palveluita. Metsä Groupin tuki Poikien Puhelimelle on tästä hieno esimerkki, kiittää Väestöliiton toimitusjohtaja Eija Koivuranta.

Sosiaalisesta vastuusta on tulossa yhä merkittävämpi osa Metsä Groupin kestävän kehityksen työtä. ”Nuorten ja tulevien aikuisten hyvinvointi on yhteiskunnallisesti tärkeä asia. Kuitenkin tällä hetkellä suomalaisista 20–24-vuotiaista nuorista miehistä 21 prosenttia eli yli viidennes on vailla työtä tai koulutuspaikkaa. Poikien Puhelin on valtakunnallinen, nuorten aikuistumista tukeva palvelu, jonka suurin käyttäjäryhmä ovat pojat maakunnissa, missä suurin osa meidänkin tuotantolaitoksistamme sijaitsee”, kertovat Metsä Groupin kestävän kehityksen ja edunvalvonnan johtaja Riikka Joukio ja henkilöstöjohtaja Anneli Karhula.

”Arkeen ja omaan elämäntilanteeseen liittyvät asiat, kuten seurustelu, oma identiteetti ja tulevaisuuden näkymät askarruttavat nuoria eniten. Meidän iso tavoitteemme on luoda nuorille uskoa tulevaisuuteen ja tukea heitä valinnoissa onnellisempaan elämään”, summaa Poikien Puhelimen esimies Miguel Reyes.

Väestöliiton Poikien Puhelin on maksuton auttava puhelin, johon nuoret voivat soittaa arkisin klo 13-18 välillä. Viime vuonna puhelimessa käytiin lähes 13 000 keskustelua ja soittoyrityksiä oli 47 000 eli asiantuntijat ehtivät vastata joka neljänteen puheluun. Tukea toimintaan siis kaivataan. Perusrahoitus toimintaan saadaan Veikkauksesta.

Poikien puhelimelle tukea Metsä Groupilta