Uusi Hyvä kysymys -verkkopalvelumme tarjoaa tukea elämän eri käänteissä

9.11.2018

Väestöliiton Hyvä kysymys -verkkopalvelu tarjoaa tukea elämän eri käänteisiin

Väestöliitto on avannut uuden Hyvä kysymys -verkkopalvelun kehitysversiona osoitteeseen hyväkysymys.fi. Palvelusta saa tukea ihmissuhteisiin ja hyvinvointiin liittyvien kysymysten pohdintaan. Palvelu on maksuton ja tarkoitettu meille kaikille.

Laajana järjestöyhteistyönä toteutettu verkkopalvelu on vielä rakenteilla ja täydentyy seuraavien viikkojen aikana. Käyttäjillä on mahdollisuus vaikuttaa palvelun kehittämiseen antamalla 9.11. avautuneesta kehitysversiosta (beta) palautetta.

– Rakennamme palautteen avulla Hyvä kysymys -verkkopalvelusta paikan, johon on helppo tulla, kun elämä askarruttaa, kertoo hankkeen projektipäällikkö Juulia Ukkonen-Wallmeroth Väestöliitosta.

Väestöliiton omat digipalvelut, kuten nettivastaanotot, chatit, kurssit ja testit sekä kansalaisille suunnattu tieto siirtyvät asteittain osoitteeseen hyväkysymys.fi. Väestöliiton verkkosivut osoitteessa vaestoliitto.fi palvelevat edelleen tarjoamalla tietoa ammattilaisille, medialle, järjestötoimijoille ja päättäjille sekä ohjaamalla kävijöitä Hyvä kysymys -verkkopalvelun sisältöjen pariin.

Hyvä kysymys -verkkopalvelun mahdollistaa Veikkauksen tuki ja sen tuottaa Väestöliitto yhteistyössä kumppanijärjestöjen kanssa. Mukana palvelun sisältöjä tuottamassa Väestöliiton kanssa on jo 29 järjestöä. Hyviin kysymyksiin palvelussa vastaavat järjestöjen ammattilaiset ja asiantuntijat sekä koulutetut vapaaehtoiset.

– Olemme erittäin iloisia siitä, että sosiaali- ja terveysjärjestöt ovat lähteneet innolla mukaan yhteistyöhön. Järjestöjen tarjoama apu on paremmin löydettävissä ja tavoittaa yhä useamman, kun muun tarjonnan rinnalla tuotetaan myös digitaalisia palveluja ja ne kootaan vaiheittain yhteen osoitteeseen, sanoo Väestöliiton toimitusjohtaja Eija Koivuranta

Hyvä kysymys -verkkopalvelun sisällöt tuottavat:

Väestöliitto ry
ADHD-liitto ry
Adoptioperheet ry
Aivoliitto ry
Allergia-, iho- ja astmaliitto ry
Epilepsialiiitto ry
Äidit irti synnytysmasennuksesta ÄIMÄ ry

Tutustu palveluun osoitteessa hyväkysymys.fi

Lisätietoja:

projektipäällikkö Juulia Ukkonen-Wallmeroth, juulia.ukkonen-wallmeroth(at)vaestoliitto.fi, p. 040 180 1123