Väestöliiton nuorten toiminnot 30 vuotta

3.12.2018

Väestöliiton nuorten toiminnot täyttää pyöreitä vuosia

- 30 vuotta kertoo siitä, että toiminnalle on ollut tarvetta ja tilausta, linjaa Väestöliiton nuorten tiimin esimies Antti Lahtinen.

Lahtisen mukaan nuorten toiminnot on ajan kuluessa muuttanut muotoaan ja seurannut aikaansa. Pitkään jatkunut toiminta kertoo osaltaan myös laadukkaasta työstä ja toiminnasta.

Nuorten tiimi tekee yhteistyötä Väestöliiton muiden toimintojen kanssa. Se pyrkii vahvistamaan nuorten hyvinvointia ja edistämään nuorten seksuaalioikeuksien toteutumista. Väestöliitto tarjoaa nuorille tietoa ja palveluita ja tukee heidän kykyään tunnistaa omia voimavarojaan ja ratkaista ihmissuhteisiin liittyviä kysymyksiä.

- Toimintamme on luonteelta ennaltaehkäisevää. Meillä on nuorille suunnattuja palveluita kuten seksuaalineuvonta-chat verkossa, sekä tietosisältöjä, kuten videoita ja artikkeleita.

Lahtisen mukaan nuorten palveluille on paljon kysyntää. Nuoret kysyvät, ihmettelevät ja haluavat tietää asioista.
- He ovat kiinnostuneita omasta hyvinvoinnistaan. Nämä ovat tietysti positiivisia asioita. Tilanne, jossa ongelmat kasautuvat tietyille nuorille ei ole hyvä eli kehitys, jossa osalla nuoria menee todella huonosti ja osalla todella hyvin. Tällöin nuorten ongelmat ovat monisyisempiä ja vaikeampia. Nuorten ongelmia ennaltaehkäisevään toimintaan olisikin syytä panostaa.

Väestöliiton nuorten toiminnot juhlistaa joulukuussa 30 vuotista taivaltaan blogisarjan muodossa. Blogisarjassa Väestöliiton entiset ja nykyiset nuorten toimintojen työntekijät kertovat muistojaan merkittävistä hetkistä tärkeän työn parissa.

Blogisarjan ensimmäinen osa julkaistiin 3. joulukuuta blogissamme: www.vaestoliitonblogi.com

Voit seurata nuorten tiimin toimintaa nettisivuillamme sekä somessa Instagramissa ja YouTubessa.

Väestöliiton nuorten toiminnot 30 vuotta