Profiamille Väestöliiton Perheystävällinen työpaikka -tunnus

20.5.2019

Toiminnanjohtaja Ralf Hjorth, Profiam (oik.) Erityisasiantuntija Anna Kokko, Väestöliitto (keskellä) Palvelujohtaja Mikko Ailoranta, Profiam (vas.)

Profiam Sosiaalipalvelut Oy sai Väestöliiton myöntämän Perheystävällinen työpaikka -tunnuksen huhtikuussa 2019. Kunniakirja luovutettiin Turussa 17.5.2019.

Profiam on sosiaali- ja terveydenhuoltoalan ammattilaisista koostuva moniammatillinen työyhteisö, joka toimii kolmella alueella ─ Varsinais-Suomessa, Pirkanmaalla ja Keski-Suomessa.

Profiamin tuottamien palveluiden tavoitteena on tukea lapsiperheitä yksilöllisesti, kokonaisvaltaisesti, suunnitelmallisesti ja pitkäjänteisesti. Käytettävissä on muun muassa aikuispsykiatrista, perheterapia- ja psykologiosaamista sekä kriisi- ja traumatyön erityisosaamista.

Profiam oli mukana Perheystävällinen työpaikka -ohjelmassa reilun vuoden.

Perheystävällisyyden vahvistaminen eteni Profiamilla 5-osaisena kehittämisprojektina, johon sisältyi muun muassa tasa-arvo- ja yhdenvertaisuussuunnitelmien päivitys, kirjalliset ohjeistukset perhevapaista ja joustavan työajan käytöstä sekä esimiesvalmennusta perhevapaisiin ja työn ja perhe-elämän yhteensovittamiseen liittyen. Uusi perheystävällisyyttä huomioiva kehityskeskustelupohja otettiin käyttöön.

Uutena lisäetuna työntekijöille Profiamilla on nyt otettu käyttöön lähiomaisen ─ muunkin kuin alle 10-vuotiaan lapsen ─ sairastumisen tai tapaturman yhteydessä palkallinen vapaapäivä omaisen hoitoon ja hoivaan. Ylimääräisen palkallisen vapaapäivän saa myös oman tai puolison lapsen ylioppilas- tai ammattiin valmistumisen juhlajärjestelyihin.

Onnittelut Profiamille saavutuksesta!

Profiamille Väestöliiton Perheystävällinen työpaikka -tunnus