Väestöliiton kehitysyhteistyö painottuu seksuaaliterveyden ja -oikeuksien maailmanlaajuiseen edistämiseen.

Näiltä sivuilta löydät tietoa kehitysyhteistyöhankkeista Afganistanissa, Nepalissa ja Tadzikistanissa sekä Malawissa ja Keski-Aasiassa.

Sivuilla voit myös tutustua Väestöliiton vaikuttamistyöhön.

Toteutuvatko seksuaalioikeudet koulussasi? Printtaa Checklist tästä.

ICPD25: Kansainvälinen yhteisö kokoontuu marraskuussa Nairobiin

28.10.
Tänä vuonna on kansainvälisen väestö- ja kehityskonferenssin eli ICPD:n 25. vuosipäivä. Konferenssi oli merkittävä käännekohta seksuaali- ja lisääntymisterveys ja -oikeuksille, jolloin ne tunnustettiin ensimmäisen kerran osaksi ihmisoikeuksia ja kestävää kehitystä. Mutta mikä on ICPD? Ja mitä se tarkoittaa ihmisoikeuksille tänä päivänä?

Maailman muuttajia haetaan Kapua 2020 Nepal -tiimiin

30.9.
Vapaaehtoiset suomalaiset keräävät Kapua-kampanjassa varoja vammaisten ja nuorten oikeuksien edistämiseen Nepalissa. Haku Kapua 2020 Nepal -tiimiin on käynnissä 27.10.2019 asti.

YK:n väestörahaston vuosiraportti julkistettiin 9.9. Kulosaaren yhteiskoululla

10.9.
Väestöliitto yhdessä YK:n väestörahasto UNFPA:n, ulkoministeriön, Eduskunnan seksuaalioikeudet- ja kehitysryhmän sekä Kulosaaren yhteiskoulun kanssa järjestivät UNFPA:n vuosiraportin julkaisutilaisuuden. State of World Population 2019 -raportti valottaa UNFPA:n 50-vuotisen historian aikaisia edistysaskelia ja vuoden 1994 Kairon konferenssin jälkeistä kehitystä.