Väestöliiton kehitysyhteistyö painottuu seksuaaliterveyden ja -oikeuksien maailmanlaajuiseen edistämiseen.

Näiltä sivuilta löydät tietoa kehitysyhteistyöhankkeista Afganistanissa, Nepalissa ja Tadzikistanissa sekä Malawissa ja Keski-Aasiassa.

Sivuilla voit myös tutustua Väestöliiton vaikuttamistyöhön.

Toteutuvatko seksuaalioikeudet koulussasi? Printtaa Checklist tästä.

UNFPA:n State of World Population raportti Against My Will julkaistu tänään

30.6.
Joka vuosi miljoonat tytöt kohtaavat fyysisesti ja henkisesti vahingollisia käytäntöjä perheen, ystävien ja yhteisöjen täydellä tietoisuudella ja suostumuksella tuoreen ”State of World Population 2020” raportin mukaan, jonka YK:n väestörahasto UNFPA julkaisi tänään.

Väestöliiton #paljonenemmänkuinseksi -kampanja juhlii seksuaalioikeuksia

5.6.
Tänään alkaa kaksiosainen kampanja #paljonenemmänkuinseksi. Seksuaalioikeuksista puhuttaessa puhe kääntyy usein pelkkään seksiin tai stereotypioiden toisteluun. Kuitenkin kyse on jostain paljon isommasta: seksuaalioikeudet tarkoittavat perustavalaatuisista ihmisoikeuksia, joista koko maailman tulevaisuus on riippuvainen.

UNFPA:n selvitys koronapandemian vaikutuksista naisten oikeuksiin

28.4.
Uudet UNFPA-ennusteet osoittavat, että COVID-19 pandemialla on kielteisiä vaikutuksia naisten terveyteen ei-toivottujen raskauksien, parisuhdeväkivallan, sukuelinten silpomisen ja lapsiavioliittojen muodossa. Yli 47 miljoonaa naista voi menettää saatavuuden ehkäisyyn, johtaen 7 miljoonaan ei-toivottuun raskauteen tulevien kuukausien aikana.