« takaisin Tulosta

Sivun sijainti: Etusivu » Kehitysyhteistyö

Kehitysyhteistyö

Väestöliiton kehitysyhteistyö painottuu seksuaaliterveyden ja -oikeuksien maailmanlaajuiseen edistämiseen.

Näiltä sivuilta löydät tietoa kehitysyhteistyöhankkeista Afganistanissa, Nepalissa ja Tadzikistanissa sekä Malawissa ja Keski-Aasiassa.

Sivuilla voit myös tutustua Väestöliiton vaikuttamistyöhön.

Toteutuvatko seksuaalioikeudet koulussasi? Printtaa Checklist tästä.

Päivitetty Seksuaalioikeudet-julkaisu: kestävä kehitys mukana

19.12.2019
Väestöliitto julkaisi päivitetyn version vuonna 2015 tehdystä suositusta Seksuaalioikeudet-julkaisusta. Uusi julkaisu antaa kattavan kuvan seksuaalioikeuksista ihmisoikeuksina ja selventää niiden suhdetta YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin.

ICPD25: Kansainvälinen yhteisö kokoontuu marraskuussa Nairobiin

28.10.2019
Tänä vuonna on kansainvälisen väestö- ja kehityskonferenssin eli ICPD:n 25. vuosipäivä. Konferenssi oli merkittävä käännekohta seksuaali- ja lisääntymisterveys ja -oikeuksille, jolloin ne tunnustettiin ensimmäisen kerran osaksi ihmisoikeuksia ja kestävää kehitystä. Mutta mikä on ICPD? Ja mitä se tarkoittaa ihmisoikeuksille tänä päivänä?

Maailman muuttajia haetaan Kapua 2020 Nepal -tiimiin

30.9.2019
Vapaaehtoiset suomalaiset keräävät Kapua-kampanjassa varoja vammaisten ja nuorten oikeuksien edistämiseen Nepalissa. Haku Kapua 2020 Nepal -tiimiin on käynnissä 27.10.2019 asti.

18.1.2020 klo 03:46:26