« takaisin Tulosta

Sivun sijainti: Etusivu » Kehitysyhteistyö

Kehitysyhteistyö

Väestöliiton kehitysyhteistyö painottuu seksuaaliterveyden ja -oikeuksien maailmanlaajuiseen edistämiseen.

Näiltä sivuilta löydät tietoa kehitysyhteistyöhankkeista Afganistanissa, Nepalissa ja Tadzikistanissa sekä Malawissa ja Keski-Aasiassa.

Sivuilla voit myös tutustua Väestöliiton vaikuttamistyöhön.

Toteutuvatko seksuaalioikeudet koulussasi? Printtaa Checklist tästä.

UNFPA:n selvitys koronapandemian vaikutuksista naisten oikeuksiin

28.4.
Uudet UNFPA-ennusteet osoittavat, että COVID-19 pandemialla on kielteisiä vaikutuksia naisten terveyteen ei-toivottujen raskauksien, parisuhdeväkivallan, sukuelinten silpomisen ja lapsiavioliittojen muodossa. Yli 47 miljoonaa naista voi menettää saatavuuden ehkäisyyn, johtaen 7 miljoonaan ei-toivottuun raskauteen tulevien kuukausien aikana.

18.2.
Seksuaaliterveyteen ja perhesuunnitteluun kohdennettuja kehitysyhteistyövaroja vertaileva raportti on julkaistu. Raportti vertailee rahoituksen vuoden 2018 trendejä 12 eri Euroopan maassa.

Päivitetty Seksuaalioikeudet-julkaisu: kestävä kehitys mukana

19.12.2019
Väestöliitto julkaisi päivitetyn version vuonna 2015 tehdystä suositusta Seksuaalioikeudet-julkaisusta. Uusi julkaisu antaa kattavan kuvan seksuaalioikeuksista ihmisoikeuksina ja selventää niiden suhdetta YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin.

26.5.2020 klo 06:39:25