Väestöliitto mukana Rakkautta&Anarkiaa -elokuvafestareilla!!

30.8.2016

Väestöliitto ja R&A järjestävät viikon aikana kolme keskustelutilaisuutta ja aiheet yhteen vetävän tilaisuuden. Yhteistyön tuloksena syntyy vuoden tabuja rikkovin elokuvaspektaakkeli! Tervetuloa kuuntelemaan ja keskustelemaan!

Seksuaalisuus on ihmisen perusvietti, jota ilman ei olisi ihmistäkään. Se on kiinteästi elämään liittyvä mielen ja kehon ominaisuus. Jos ihmisen seksuaalisuuteen liittyvät ihmisoikeudet eivät toteudu, eivät muutkaan ihmisoikeudet voi täyttyä.

Toisaalta mihinkään muuhun ihmisen ominaisuuteen tuskin liittyy niin paljon tabuja, sääntöjä, häpeää ja rajoituksia. Se, miten ilmennämme seksuaalisuutta, on myös hyvin kulttuurisidonnaista. Minkälainen on oikea mies tai nainen? Onko sukupuolia enemmän kuin kaksi? Minkälainen seksuaalinen ilmaisu on hyväksyttävää? Entä, kuka saa nauttia seksistä? Missä yhteydessä? Kenen kanssa ja miten?

Rakkautta ja Anarkiaa –festivaali nostaa tämän vuoden ohjelmistossaan esille muun muassa vammaisten, nuorten ja transihmisten kokemuksia seksuaalisuudesta ja ihmisoikeuksista.

OHJELMA:

“KUULUUKO SEKSI NUORILLE?”

Maanantai 19.9. klo 16:00, Korjaamo Kulmasali
Filmmaker in Focus: Ohjelmassa Ninja Thybergin lyhytelokuvia. Ohjaaja on itse myös paikalla.

Elokuvien jälkeisessä keskustelussa mukana feministi Saara Särmä, Väestöliiton Joonas Kekkonen, vloggaaja Sonja "Soikku" Hämäläinen.
Keskustelun vetää Hurmalehden toimituksen Ulriika Hyry.

“KUULUUKO SEKSI VAMMAISILLE?”

Keskiviikko 21.9. klo 16:00, Paikka: Orion
Elokuva: Me Too

Elokuvien jälkeisessä keskustelussa mukana Kynnys ry:n Amu Urhonen ja Tuomas Tuure sekä seksuaaliterapeutti Kirsi-Maria Örö
Keskustelun vetää Hurmalehden toimituksen Jaana Tiiri.

“KUULUUKO SEKSI KAIKILLE SUKUPUOLILLE?”

Torstai 22.9. Klo 16:00, Korjaamo Kino

Elokuva: Kiki

Elokuvien jälkeisessä keskustelussa mukana sarjakuvabloggaaja Jiipu Uusitalo ja tutkija Sade Kondelin.

Keskustelun vetää Hurmalehden toimituksen Sakris Kupila.

KUULUUKO SEKSI KAIKILLE?

Perjantai 23.9. klo 14–15:30
Savoy

Tilaisuuden vetää kansanedustaja Jani Toivola. Tilaisuudessa kuullaan nuorten vetäjien yhteenvedot viikon teemoista sekä lisänä Aziza Hossaini valottaa aihetta: Kuuluuko seksi maahanmuuttajille? Puhujana myös Elina Korhonen Väestöliitosta teemalla seksi ja ihmisoikeudet. Illan elokuvan ohjaaja esittelee elokuvan teemoja.

Klo 16:00 Elokuva: Who´s Gonna Love Me Now

Tilaisuudet ovat ilmaisia. Elokuvalippu  kaikkiin elokuviin 9 euroa.

Ilmoittautumiset mielellään etukäteen: elina.korhonen@vaestoliitto.fi

Tuoreimmat tiedot ja päivitykset viikon Facebook-sivulla: