Eduskunnan väestö- ja kehitysryhmä on Väestöliiton aloitteesta vuonna 1995 perustettu avoin ryhmä kaikille kehityspolitiikasta ja -yhteistyöstä kiinnostuneille kansanedustajille.

Ryhmän tavoitteena on edistää erityisesti sukupuolten välistä tasa-arvoa ja naisten ja tyttöjen seksuaaliterveyttä ja -oikeuksia Suomen kehityspolitiikassa ja -yhteistyössä.

Ryhmä pyrkii myös Suomen kehitysyhteistyömäärärahojen nostamiseen ja saamaan lisää painotusta seksuaaliterveys- ja -oikeusohjelmiin.

Väestö- ja kehitysryhmä tarjoaa keskustelufoorumin kansanedustajille, asiantuntijoille ja kehitysyhteistyön avaintoimijoille. Ryhmä tekee kirjallisia kysymyksiä ja antaa kannanottoja, järjestää asiantuntijatilaisuuksia sekä osallistuu alan kansainväliseen toimintaan. Ryhmä on European Parliamentary Forum on Population and Development’in jäsen, joka on Euroopan maiden parlamenttien vastaavien ryhmien kattojärjestö.

Eduskunnan väestö- ja kehitysryhmän puheenjohtaja on kansanedustaja Hanna Sarkkinen.

Ota yhteyttä:
Elina Korhonen
Eduskunnan väestö- ja kehitysryhmän sihteeri
puh: +358 50 514 8827
elina.korhonen@vaestoliitto.fi