Olen ensimmäisen kauden kansanedustaja Oulusta. Olen eduskunnan talousvaliokunnan jäsen sekä kehityspoliittisen toimikunnan varapuheenjohtaja. Olen ollut eduskunnan väestö- ja kehitysryhmän puheenjohtaja joulukuusta 2016 lähtien.

Eduskunnan väestö- ja kehitysryhmä on yksi eduskunnan aktiivisimmista ja yli puolue rajojen arvostetuimmista toimintaryhmistä. Eduvake toimii mitä tärkeimpien asioiden parissa: naisten ja tyttöjen oikeuksien ja globaalien seksuaali- ja lisääntymisterveyteen ja –oikeuksiin liittyen asioiden parissa. Eduvaken toiminta on ollut vaikuttavaa, sillä naiset ja tytöt ja seksuaalioikeudet on nostettu yhdeksi Suomen kehityspolitiikan keskeiseksi painopisteeksi.

Eduvakella on kuitenkin yhä paljon tehtävää, sillä läheskään kaikki maailman naiset eivät vieläkään saa päättää omasta kehostaan ja kaikilla perheillä ei ole vieläkään pääsyä modernien ehkäisymenetelmien piiriin. Erityisesti eduvakea tarvitaan nyt, kun taantumuksen tuulet puhaltavat maailmalla kovemmin kuin pitkään aikaan ja globaali rahoitus seksuaali- ja lisääntymisterveydelle on uhattuna.