Kapua 2018 Malawi -ryhmä Mt. Mulanjen huipulla.

“Kapua jätti minuun pysyvän jäljen. Eikä pelkästään tatuoinnin muodossa, vaan pysyvän jäljen sieluun, eli omiin ajatuksiin, tunteisiin, arvoihin ja asenteisiin.
- Tero Mäkinen, Kapua 2014 Etiopia

Kapua 2018 Malawi -tiimi huikeassa keräysvauhdissa

Syyskuussa 2018 Kapua Malawi -tiimi matkasi tutustumaan Väestöliiton ja Taksvärkki ry:n tukemaan työhön. Malawissa tiimi meloi Malawijärven maisemissa, pyöräili halki kylien ja matkan huipennuksena kiipesi Malawin korkeimmalle huipulle, Mulanje-vuorelle (3002 m). Matkatunnelmia pääse lukemaan täältä.

Kapuajat keräävät varoja pääasiassa itsenäisesti, mutta myös yhdessä muiden Kapuajien kanssa. Kunkin Kapuajan keräystavoite on kaksi euroa jokaisesta metristä Mulanjen huipulle, yhteensä 6004 euroa. Koko ryhmän yhteinen tavoite on 100 000 euroa. Kerätyt varat kanavoidaan Kapuan kumppanijärjestöjen Väestöliiton, Taksvärkki ry:n ja Kynnys ry:n kautta koulutusta ja terveyttä edistäviin hankkeisiin itäisessä ja eteläisessä Afrikassa.

Vuodesta 2006 alkaen yli 200 vapaaehtoista Kapuajaa on kerännyt jo yli 800 000 euroa maailman köyhimpien maiden hyväksi ja matkanneet kolmessatoista maassa tutustumassa varoilla toteutettuihin hankkeisiin sekä kiipeämässä eri maiden vuorille.