Kapua 2018 Malawi -ryhmä Mt. Mulanjen huipulla.

“Kapua jätti minuun pysyvän jäljen. Eikä pelkästään tatuoinnin muodossa, vaan pysyvän jäljen sieluun, eli omiin ajatuksiin, tunteisiin, arvoihin ja asenteisiin.
- Tero Mäkinen, Kapua 2014 Etiopia

Kapua 2019 Etiopia -tiimi aloitti toimintansa

Tämävuotiseen Kapua-ryhmään hakeneista valittiin innokas ja motivoitunut 21 hengen ryhmä. He tulevat keräämään varoja Väestöliiton, Kynnys ry:n ja Taksvärkki ry:n kehitysyhteistyöhankkeille koko vuoden ajan. Marraskuussa ryhmä matkustaa omakustanteisesti Etiopiaan tutustumaan Kynnys ry:n tekemään työhön sekä kapuamaan Etiopian korkeimmalle huipulle Ras Dashenille (4550m).

Kapuajat keräävät varoja pääasiassa itsenäisesti, mutta myös yhdessä muiden Kapuajien kanssa. Koko ryhmän yhteinen tavoite on 100 000 euroa.

Vuodesta 2006 alkaen yli 200 vapaaehtoista Kapuajaa on kerännyt jo yli 850 000 euroa maailman köyhimpien maiden hyväksi ja matkanneet kolmessatoista maassa tutustumassa varoilla toteutettuihin hankkeisiin sekä kiipeämässä eri maiden vuorille.