Tukesi on meille tärkeä! Tule mukaan tukemaan Nepal-hankettamme.

Voit joko soittaa keräyspuhelimeen 0600 1 9898. Puhelun hinta on 10,18 euroa + pvm/puhelu
tai
lahjoittaa tästä

Väestöliitto on edistänyt seksuaalioikeuksia ja parantanut seksuaaliterveyttä Nepalissa monen vuoden ajan yhdessä Nepalin perhesuunnittelujärjestö FPAN:n kanssa.

Koska tyttöjen ja naisten asema on Nepalissa erityisen heikko, on työ kohdistettu juuri heihin - poikia ja miehiä unohtamatta. Tietoa, palveluja ja ehkäisymenetelmien saatavuutta lisäämällä annetaan hankealueen ihmisille mahdollisuus suunnitella perheensä kokoa sekä estää seksitautitartuntoja ja ei-toivottuja raskauksia. Hankkeessa panostetaan erityisesti nuorten tiedon lisäämiseen, sillä Nepalin julkisissa terveyspalveluissa heidän seksuaaliterveystarpeitaan ei huomioida riittävästi.

Vuodesta 2011 lähtien on yhteistyötä tehty WWF Suomen ja Nepalin kanssa. Yhteistyöllä saatetaan yhteen kestävä luonnonvarojen käyttö sekä seksuaali- ja lisääntymisterveyden edistäminen. Tavoitteena on entistä laaja-alaisempi ja vaikuttavampi kehitysyhteistyö, jossa huomioidaan sekä ihmiset että luonto.

Hanketta toteuttavat Nepalin Terain alueella Nepalin perhesuunnittelujärjestö FPAN yhteistyössä WWF Nepalin kanssa.

Toteutamme hankkeen ulkoasiainministeriön hanketuella sekä keräysvaroin.

Lisätietoja hankkeesta:

Laura Lipsanen
laura.lipsanen(at)vaestoliitto.fi

Rahankeräyslupa Suomessa (poikkeuksena Ahvenanmaa): RA/2016/867.