Kuvaaja: Alexandra Wetzer

Kansalaisjärjestöyhteistyön tavoitteena on levittää tietoa seksuaaliterveydestä ja -oikeuksista kehitysyhteistyötä tekevien järjestöjen parissa sekä yhdistää voimia erityisesti taistelussa hiv-tartuntojen leviämistä vastaan. Yhtenä yhteistyön muotona on seminaarien ja koulutusten järjestäminen sekä osallistuminen yhdessä erilaisten tapahtumien ja tilaisuuksien toteuttamiseen.

EuroNGOs
Väestöliitto osallistuu aktiivisesti eurooppalaisten seksuaaliterveyden alan kansalaisjärjestöjen yhteistyöelimen, EuroNGOsin toimintaan. EuroNGOs pyrkii lisäämään jäsenmaiden päätöksentekijöiden ja tiedotusvälineiden edustajien tietämystä väestö- ja kehityskysymyksistä ja seksuaaliterveyteen liittyvistä asioista sekä edistämään näillä aloilla toimivia projekteja kehitysmaissa.

Lisäksi yhteistyötä tehdään YK:n väestörahaston, Unfpan Pohjoismaisen toimiston ja Kansainvälisen Perhesuunnittelujärjestöjen Liiton, IPPF:n Euroopan verkoston kanssa.