« takaisin Tulosta

Sivun sijainti: Etusivu » Kehitysyhteistyö » Yhteystiedot

Käyntiosoite Kalevankatu 16, 00101 Helsinki (Sisäpiha, 2. kerros)

Postiosoite PL 849, 00101 Helsinki

Elina Korhonen

Kansainvälisten asioiden johtaja

Elina Korhonen on työskennellyt yli 10 vuotta inhimillisen kehityksen, yhdenvertaisuuskysymysten ja seksuaalioikeuksien parissa. Elina on yksikön esimies ja vastaa koko Väestöliiton kehittämisestä kestävän kehityksen tavoitteiden edistämiseksi. Elina vastaa laajasti kehityspoliittisesta vaikuttamistyöstä ja toimii Eduskunnan seksuaalioikeudet- ja kehitysryhmän sihteerinä ja asiantuntijana, Kehityspoliittisen toimikunnan jäsenenä, 1325-verkoston ohjausryhmässä ja Setan kansainvälisessä toimikunnassa. Koulutukseltaan Elina on valtiotieteiden maisteri pääaineena sosiaalipolitiikka, valtiotieteiden kandidaatti pääaineena kehitysmaatutkimus sekä seksuaalineuvoja ja seksuaaliterapeutti.

Ota yhteyttä: +358 50 514 8827, elina.korhonen@vaestoliitto.fi

Laura Lipsanen
kehitysyhteistyön asiantuntija

Kehitysyhteistyön asiantuntijallamme on 13 vuoden työkokemus seksuaaliterveys- ja -oikeusalalta. Erityistä maatuntemusta Lauralta löytyy Nepalista, Malawista, Intiasta sekä Meksikosta. Hän suunnittelee ja toteuttaa Väestöliiton kehitysyhteistyöhankkeita yhdessä kumppanijärjestöjen kanssa. Lauraa inspiroi seksuaalikasvatuksen kehittäminen hanketyössä sekä hankkeiden hyvän hallinnon kehittäminen. Laura on koulutukseltaan valtiotieteiden maisteri, pääaineena sosiologia, sekä auktorisoitu seksuaalikasvattaja (SSS).

Ota yhteyttä: Laura Lipsanen, +358 40 180 1116  laura.lipsanen@vaestoliitto.fi

Riikka Kaukoranta
vaikuttamistoiminnan asiantuntija

Vaikuttamistoiminnan asiantuntijamme edistää seksuaalioikeuksia EU:ssa ja EU:n kehityspolitiikassa. Riikka on työskennellyt seksuaalioikeuksien parissa Väestöliitossa yhdeksän vuoden ajan. Tavoitteena on muistuttaa seksuaalioikeuksien tärkeydestä ja esittää konkreettisia keinoja seksuaalioikeuksien turvaamiseen. EU-tason vaikuttamista tehdään yhteistyössä muiden eurooppalaisten järjestöjen kanssa. Lisäksi Riikka vastaa siitä, että seksuaalioikeudet otetaan huomioon YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden toteuttamisessa. Riikka vastaa myös Suomen seksuaalioikeusverkoston koordinaatiosta.
Koulutukseltaan Riikka on valtiotieteiden maisteri, pääaineena kansantaloustiede ja hänellä on yhteiskuntaopin opettajan pätevyys.

Ota yhteyttä: +358 44 577 5604, riikka.kaukoranta@vaestoliitto.fi

Sanna Kotiranta
globaalikasvatuksen asiantuntija

Globaalikasvatuksen asiantuntijamme hallinnoi ja suunnittelee Väestöliiton globaalikasvatustyötä. Väestöliiton globaalikasvatuksen tavoitteena on lisätä nuorten tietoa ja ymmärrystä seksuaalioikeuksista ja niiden tämänhetkisestä tilasta globaalisti. Tavoitteena on myös lisätä ymmärrystä seksuaalioikeuksien merkityksestä kestävään kehitykseen. Sanna osallistuu myös yksikön vaikuttamistyöhön ja tekee yhteistyötä YK:n väestörahasto UNFPA:n kanssa. Sannalla on aikaisempaa työkokemusta seksuaalioikeuksien parista suomalaiselta järjestökentältä. Sanna on koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden maisteri, pääaineena kansainvälinen politiikka ja sivuaineena kehitysmaatutkimus.

Ota yhteyttä: +358 40 641 5999

sanna.kotiranta@vaestoliitto.fi

Gina Myllymäki

Koordinaattori

Koordinaattori edistää seksuaalioikeuksia Suomen ja EU:n tasolla ja osallistuu yksikön vaikuttamistyöhön. Ginalla on aikaisempaa työkokemusta kehitysyhteistyön ja seksuaalioikeuksien parista Suomen ulkoministeriöstä Suomesta ja Mosambikista sekä UNFPA:lta Pohjoismaiden toimistosta. Gina viimeistelee juuri maisterin tutkintoaan Helsingin yliopistossa, pääaineena politiikan ja organisaatioiden tutkimus ja sivuaineena kehitysmaatutkimus.

Ota yhteyttä: +358 40 661 7784

gina.myllymaki@vaestoliitto.fi