Suomalaista palvelua

UUSI LÄÄKETUTKIMUS, LUE LISÄÄ

21.4.2017

Oletko menossa koeputkihedelmöitykseen?

Etsimme osallistujia kliiniseen tutkimukseen, jossa testataan, voiko uusi tutkimusvaiheessa oleva lääke parantaa raskaaksi tuloa naisilla, joille tehdään koeputkihedelmöitys (IVF) tai mikrohedelmöitys (ICSI). Tutkimuslääkettä verrataan lumevalmisteeseen. Tutkimuslääke on kliinisen kehitystyön loppuvaiheessa, mutta ei vielä markkinoilla.

Saatat soveltua tutkimukseen, jos olet 18 - 36 vuotias ja voit saada IVF tai ICSI hoitoa lapsettomuuteen.

Tutkimukseen osallistuminen kestää 11–19 viikkoa ja sisältää joitakin ylimääräisiä käyntejä klinikalla.

Jos haluat tietää lisää tutkimuksesta, ota yhteyttä:

Helsingissä Eeva-Liisa Sirviö tai Pia Rönkkö numeroon 09 6162 2531

Oulussa Heli Moilanen numeroon 08 535 9600

maanantaista perjantaihin klo 8:00 – 14:00 välisenä aikana.

Puhelinsoitto tai muu yhteydenotto ei velvoita sinua osallistumaan tutkimukseen, eikä se takaa, että sovellut tutkimukseen.

Tutkimuksen toimeksiantaja kustantaa kaikki tutkimukseen liittyvät arvioinnit (mm. hoidon tutkimuslääkkeellä, laboratorionäytteet, potilaskonsultaatiot), samoin osan matkakuluistasi tutkimuskeskukseen sekä osan IVF/ICSI:n kustannuksista.

Kaikki meille antamasi tiedot käsitellään sovellettavien tietosuojalakien mukaisesti.

Tämän ilmoituksen on hyväksynyt HUS:in Naisten, lasten ja psykiatrian eettinen toimikunta 16.2.17.