Suomalaista palvelua

Keskusteluapua lapsettomuuteen

Tutkimusten mukaan lapsettomuus vaikuttaa parisuhteeseen ja on raskas elämänvaihe riippumatta siitä, kenestä lapsettomuus johtuu. Pariskunnan osapuolet voivat kokea ja käsitellä lapsettomuutta eri tavoin ja eri tahdissa, jolloin myös parisuhde voi mutkistua. Mieltä painavien asioiden kanssa ei kannata jäädä yksin.

Lapsettomuudesta ja sen aiheuttamista ristiriidoista omassa parisuhteessa, kehossa, seksuaalisuudessa sekä hyvinvoinnissa kannattaa puhua lapsettomuuteen perehtyneen asiantuntijan kanssa. Väestöliiton klinikat tarjoavat ammattimaista keskusteluapua tai ohjaavat osaavan avun pariin.

Helsingin klinikka

Psykologi, psykoterapeutti Maiju Tokola
Ajanvaraus/tiedustelut puh. 040 146 7382 tai maiju.tokola(at)tunnetila.net (vastaanotto Psykoterapiapalvelu Tunnetilassa, Annankatu 29 A 14, 5. krs, 00260 Helsinki)

Psykologi, psykoterapeutti Riikka Toivanen
Ajanvaraus/tiedustelut puh. 040 509 0797 tai riikka.toivanen(at)tunnetila.net (vastaanotto Psykoterapiapalvelu Tunnetilassa, Annankatu 29 A 14, 5. krs, 00260 Helsinki)

VTM, psykoterapeutti Maria Eriksson (vastaanotto sopimuksen mukaan)
Ajanvaraus/tiedustelut puh. 050 341 0776 tai erikssonmariam(at)gmail.com
Palvelut sekä suomeksi että ruotsiksi.

Oulun klinikka

Erityistason perheterapeutti, psykoterapeutti, työnohjaaja Tiina Pouta