« takaisin Tulosta

Sivun sijainti: Etusivu » Maahanmuuttajat

Yhdenvertainen Suomi ja kotoutuva muuttaja

Vanhemmuus ja läheissuhteet luovat perustan lasten, nuorten ja aikuisten kotoutumiselle ja hyvinvoinnille. Monikulttuurinen osaamiskeskus tukee perhelähtöistä kotoutumista.

Annamme neuvontaa, konsultoimme, koulutamme ja tuotamme käytännöllisiä materiaaleja sekä maahan muuttaneille että eri alojen ammattilaisille. Olemme kehittäneet vanhempien vertaisryhmätoiminnan mallin.

Maahan muuttaneiden työllistyminen on tärkeää heille itselleen, heidän perheilleen, yhteisöilleen ja koko yhteiskunnalle. Työuramentorointitoiminnassa , etsimme korkeasti koulutetuille naisille ja miehille mentoreita ohjaamaan heitä oman alan työuralle Suomessa. Mentorointi perustuu vapaaehtoisuuteen.

Monikulttuurinen osaamiskeskus on toiminut vuodesta 2003. Meillä työskentelee monia eri kieliä puhuvia ja erilaisia kulttuuritaustoja ymmärtäviä asiantuntijoita. Toiminta perustuu tutkimustietoon ja käytännön kokemukseen.

ESR Matkalla työelämään -hanke on alkanut

7.11.2017
Matkalla työelämään –hankkeessa (1.10.2017 – 31.3.2020) luodaan uusi ja kustannustehokas työhön, koulutukseen tai yrittäjyyteen ohjaava mentorointimalli kotivanhemmuuden tai terveydellisten syiden vuoksi pitkään poissa työmarkkinoilta olleille maahanmuuttajille.

Tietoa poikien ei-lääketieteellisestä ympärileikkauksesta

2.11.2017
THL on julkaissut eri kielillä ohjeita poikein ei-lääketieteellisen ympärileikkauksen perusteita ja rajoituksista.

Syksyn työuramentorointiryhmiin haku on auki!

18.7.2017
Uudet Womento ja ProMento ryhmät aloittavat lokakuussa. Hae mukaan metoriksi tai aktoriksi jo nyt!

Tutkimus Womento mentoroinnin pitkäaikaisvaikutuksista

17.7.2017

Seksuaaliterveyden mentorointia Helsingissä vuonna 2017

11.5.2017
Hankkeen tavoitteena on kouluttaa kolmen mukana olevan järjestön aktiiveja tasa-arvo ja seksuaalioikeuksien sekä seksuaaliterveyden välittäjiksi omissa kieliryhmissään.

15.12.2017 klo 04:31:32