Onnikujan kaverukset ja suuri PRÖÖT!

Aadalla, Leolla, Helmillä ja Eetulla on riemukas päivä Onnikujan päiväkodissa. Lapsia naurattavat pierut, vessajutut ja hassunhauska tanssileikki. Illalla Leon kotona harrastetaan saunajumppaa. Mutta mitä ihmettä tarkoittaa kun koko perhe köllii?

Onnikujan kaverukset on kolmiosainen satukirjasarja. Se auttaa vanhempia ja varhaiskasvatuksen ammattilaisia pohtimaan yhdessä alle kouluikäisten lapsen kanssa elämän tärkeitä kysymyksiä: ystävyyttä, rakkautta, perheitä, ihmissuhteita, kehoa ja kasvamista. Kirjasarjan avulla voidaan sadun keinoin lähestyä ja tavoittaa lapsen kokemusmaailmaa tunteista, turvallisuudesta ja omista rajoista. Kirjat tukevat asioiden puheeksi ottamista ja niiden avulla on helppo vastata lasten kysymyksiin

Kirjasarjassa ovat ilmestyneet:

ONNIKUJAN KAVERUKSET ja uusi poika

ONNIKUJAN KAVERUKSET ja suuri PRÖÖT

ONNIKUJAN KAVERUKSET ja pomppiva massu

Kirjoittajat:

Maaret Kallio työskentelee Väestöliiton seksuaaliterveysklinikalla erityisasiantuntijana. Työssään hän kohtaa asiakkaita psykoterapiavastaanotollaan sekä kouluttaa ja kirjoittaa ahkerasti.

Erityisasiantuntija, psykoterapeutti (YET), seksuaaliterapeutti (ET, NACS)

Susanna Ruuhilahti Susanna Ruuhilahti työskentelee Espoon kaupungin lähisuhdeväkivaltatiimin vastaavana ohjaajana. Työssään hän kohtaa lähisuhdeväkivaltaa kohdanneita sekä kouluttaa ja kirjoittaa myös seksuaalikasvatuksesta.

Authorized Sexuality Educator and Sexual Health Promoter (NACS), logoterapeutti (LTI)

Kuvitus: Minna Kähkönen

ISBN 978-952-226-152-6