Farkkumummoja ja pehmovaareja

- Uusia ikkunoita isovanhemmuuteen

Mummona ja vaarina oleminen on lahja ja haaste: se antaa paljon sisältöä, mutta velvoittaa myös isovanhempia auttamaan jälkipolvia. Vaikka taustalla on lämpö ja rakkaus, ei rajanveto eri sukupolvien välillä aina ole helppoa.

Kirjassa kerrotaan isovanhemmuuden iloista ja huolista lämpimästi ja oivaltavasti. Neljä isovanhempaa kertoo oman tarinansa ja sen lisäksi kirjassa on paljon lainauksia isovanhempien kirjeistä. Ne antavat syvällisempää ymmärrystä isovanhemmuuden kokemiseen ja isovanhempien merkitykseen tuen, turvan ja rakkauden antajina.

Kirjassa pohditaan, mitä kaikkea isovanhempana olemiseen liitetään, minkälaisin tuntein ja odotuksin kyseiseen elämänvaiheeseen siirrytään ja mitä lastenlasten kanssa tehdään.

Monet mummot ja vaarit kohtaavat tänä päivänä uusia tilanteita: erot ovat yleisiä ja uusperheissä sukulaisten yhteydenpito on yhä moninaisempaa. Kirjassa on neuvoja, miten ratkaista näitä haasteita. Kirjassa on isovanhempien kirjoitusten lisäksi asiantuntija-artikkeleita.

Kirja on tarkoitettu niin nykyisille ja tuleville isovanhemmille kuin kaikille isovanhemmuudesta kiinnostuneille.

Farkkumummoja ja pehmovaareja – uusia ikkunoita isovanhemmuuteen
. Toim. Stina Fågel, Anna Rotkirch ja Ismo Söderling. Väestöliitto 2010. ISBN 978-952-226-049-9

Liittyvät tuotteet