7. porras

Kiss me -suudellen

Kiss me -portaalla koetaan kiihottumisen tunnetta, eikä pussaaminen tunnu enää ällöttävältä. Suun tuottama nautinto aiheuttaa suurta kiihottumista ja tyydytystä. Ilman rakkauden tunnetta suutelu ei tuntuisi hyvältä.

Aiemmin on ehkä jo opittu oman kehon seksuaaliset reaktiot itsetyydytyksessä. Nyt on aika opetella tuntemaan myös toista ihmistä. Enää ei seurata pelkästään oman kehon reaktioita ja nautintoa, vaan ollaan aidosti kiinnostuneita toisen ihmisen ajatuksista ja tuntemuksista.

Tässä vaiheessa osataan yhdistää kiintymys, rakkaus ja tunteiden ilmaisu nautinnon tuottamiseen ja kokemiseen. Kuitenkin useimmiten kädestä pitäminen, halailu, yhdessä lähekkäin olo ja suuteleminen riittävät ilmaisukeinoiksi.

Oman kehon mielihyvää tuottavat (erogeeniset) alueet ovat vielä liian intiimejä, eikä esim. rintoihin tai sukupuolielimiin uskalleta antaa toisen koskea. Kiihottuminen kuitenkin voi tuntua sukuelimissä: pojalla penis jäykistyy, tytöllä nännit kovettuvat ja emätin kostuu suudellessa. Viimeistään tässä vaiheessa yleensä itsetyydytys alkaa kiinnostaa.

Kiss me- portaalla tehtävänä on opetella ilmaisemaan rakkautta suutelemalla. Tällöin opitaan ottamaan huomioon myös kumppanin tuntemukset. Tässä vaiheessa opitaan ymmärtämään kiihottuminen normaalina, hyvänä ja terveellisenä asiana.

Kiihottumisen tulee onnistua myös myöhemmin, kun harjoitellaan rakastelua toisen kanssa.
Siitä kuitenkin tässä vaiheessa vasta haaveillaan.