« takaisin Tulosta

Sivun sijainti: Etusivu » Parit ja sinkut

Läheinen parisuhde

Näiltä sivuilta löydät tietoa parisuhteesta, sen hoitamisesta, sinkkuudesta ja perheellistymisen teemoista. Löydät sivuiltamme myös avio- ja avoliittoon liittyvää lakitietoa. Voit mm. kartoittaa tilannettasi testeillä ja käydä nettikursseja.

Oletko käyttänyt parisuhdepalvelujamme netissä? Voit arvioida sivustoa, parisuhdepuhelinta ja Kysy asiantuntijalta -palstaa täällä. Tervetuloa kommentoimaan!

Do you want service in English?
Please contact heli.vaaranen@vaestoliitto.fi
Vill du ha service på svenska?
Kontakta heli.vaaranen@vaestoliitto.fi

Uutisia

Riippumattomuuden ihanne johtaa riippuvuuteen

13.10.
Itselleni kaikkein mullistavin viimeaikainen löydös liittyy teoriaan ihmisten tunteiden säätelystä. Nykyään ajatellaan, että koko ihmisen kehollinen apparaatti on tavallaan syntynyt yhteisen säätelyn kautta. Sitä myös säädellään koko ajan yhdessä. Altistamme oman hermostomme jatkuvasti toisten hermostolle pienissä kohtaamisen hetkissä. Huomaamatta säätelemme toisia ja tulemme itse säädellyiksi. Samaan aikaan, kun ymmärrämme yhä paremmin tätä riippuvuutta toisistamme, yleinen ihanne näyttää olevan riippumattomuus.

Sivujen lakitietoa-osuutta päivitetään syksyn aikana

5.10.
Avioliiton lakitietoa sivuston tiedot ovat saattaneet osaltaan vanhentua, siksi päivitämme lakitietoa-sivumme syksyn 2017 aikana.

Voiko tyytyminen olla hyvää elämää?

28.9.
Menestystarinoissa sankari pudottaa painoaan 20 kg, juoksee maratonin, multitaskaa ja tekee väitöskirjaa äitiyslomallaan. Hän hyppää pois oravanpyörästä, luopuu huippuammatistaan ja kouluttautuu uudelleen. Hän näyttää keski-ikäisenä vielä paremmalta kuin kaksikymmentä vuotta sitten.

Elinkustannusten jakaminen avoliitossa

27.9.
Avoliitolla tarkoitetaan parisuhdetta, jossa puolisot asuvat samassa taloudessa eivätkä ole solmineet keskenään avioliittoa.

Tiedevinkki:

THL:n, valtakunnallisessa, kaikille 20 vuotta täyttäneille suunnatussa Aikuisikäisten terveys ja hyvinvointi (ATH) -kyselyssä tiedusteltiin mm. eri tavoin tapahtuvaa yhteyden pitämistä läheisiin ja ystäviin. Kyselyn perusteella yksin asuvat kokivat yksinäisyyttä selvästi muita useammin, vaikka valtaosa yksin asuvista tapaa ystäviään tai läheisiään vähintään viikoittain.

Lue syyskuun Tietovuodosta, miten esimerkiksi yksinäisyys ja sosiaalinen kanssakäyminen ovat yhteydessä toisiinsa.

Palvelut

Nettiajanvaraus tai puh. 09 2280 5267 ma-pe klo 8.30-11.00 ja 12.00-15.30. Puhelimitse voi tiedustella myös kuluvan päivän mahdollisia vapaita aikoja.

palvelunumerossa 0800 183 183 torstaisin klo 12-14. Palvelu on maksuton.

Kysy asiantuntijalta parisuhteeseen ja sinkkuuteen liittyvistä pulmista

21.10.2017 klo 00:17:27