« takaisin Tulosta

Sivun sijainti: Etusivu » Parit ja sinkut

Läheinen parisuhde

Näiltä sivuilta löydät tietoa parisuhteesta, sen hoitamisesta, sinkkuudesta ja perheellistymisen teemoista. Löydät sivuiltamme myös avio- ja avoliittoon liittyvää lakitietoa. Voit mm. kartoittaa tilannettasi testeillä ja käydä nettikursseja.

Oletko käyttänyt parisuhdepalvelujamme netissä? Voit arvioida sivustoa, parisuhdepuhelinta ja Kysy asiantuntijalta -palstaa täällä. Tervetuloa kommentoimaan!

Do you want service in English?
Please contact heli.vaaranen@vaestoliitto.fi
Vill du ha service på svenska?
Kontakta heli.vaaranen@vaestoliitto.fi

Uutisia

Voiko tuntemattomaan rakastua vastaamalla yhdessä 36 kysymykseen ja katsomalla toista silmiin neljä minuuttia?

1.12.
Amerikkalainen Mandy Len Castron törmäsi psykologi Arthur Aronin (1997) läheisyyttä koskevaan tutkimukseen ja päätti kokeilla sitä käytännössä. Mandy ehdotti treffipartnerilleen, että he voisivat kokeilla mitä tapahtuu, jos he kävisivät yhdessä läpi tutkimuksessa käytetyt tehtävät ja vielä lopuksi katsoisivat toisiaan silmiin neljä minuuttia. Kävi niin, että Mandy ja hänen deittinsä rakastuivat. Mandy kirjoitti tapahtuneesta blogin ja se levisi kulovalkean tavoin. Ted talkissa Mandy kertoo, mitä tapahtui ja kestikö ihastuminen kaiken myllytyksen?

Sivujen lakitietoa-osuutta päivitetään syksyn aikana

20.11.
Avioliiton lakitietoa sivuston tiedot ovat saattaneet osaltaan vanhentua, siksi päivitämme lakitietoa-sivumme syksyn 2017 aikana.

Nettiluento pe 17.11. klo 13: "Miten selviytyä mustasukkaisuuden kanssa?", psykoterapian erikoispsykologi Lotta Heiskanen

17.11.
Luento antaa tietoa mustasukkaisuudesta ja työkaluja mustasukkaisuuden kanssa selviytymiseen.

Tiedevinkki:

Kun puhutaan seksuaalista asenteista ja arvoista, niin ihmisiä jaetaan usein liberaaleihin ja konservatiiveihin.

Meillä jokaisella kulkee jossakin raja sen suhteen, mitä hyväksymme ja, mitä emme. Laittomaksi nimettyjä seksuaaliasioita melko harvat tietenkään hyväksyvät, mutta toisaalta useimmat hyväksyvät ihmisen seksuaalisen itsemääräämisoikeuden silloin, kun hän ei teoillaan loukkaa kenenkään muun vastaavaa itsemääräämistä.

Lue lisää lokakuun Tietovuodosta seksuaalisista asenteista ja arvoista.

Palvelut

Nettiajanvaraus tai puh. 09 2280 5267 ma-pe klo 8.30-11.00 ja 12.00-15.30. Puhelimitse voi tiedustella myös kuluvan päivän mahdollisia vapaita aikoja.

palvelunumerossa 0800 183 183 torstaisin klo 12-14. Palvelu on maksuton.

Kysy asiantuntijalta parisuhteeseen ja sinkkuuteen liittyvistä pulmista

15.12.2017 klo 04:33:17