« takaisin Tulosta

Sivun sijainti: Etusivu » Parit ja sinkut

Läheinen parisuhde

Näiltä sivuilta löydät tietoa parisuhteesta, sen hoitamisesta, sinkkuudesta ja perheellistymisen teemoista. Löydät sivuiltamme myös avio- ja avoliittoon liittyvää lakitietoa. Voit mm. kartoittaa tilannettasi testeillä ja käydä nettikursseja.

Oletko käyttänyt parisuhdepalvelujamme netissä? Voit arvioida sivustoa, parisuhdepuhelinta ja Kysy asiantuntijalta -palstaa täällä. Tervetuloa kommentoimaan!

Do you want service in English?
Please contact heli.vaaranen@vaestoliitto.fi
Vill du ha service på svenska?
Kontakta heli.vaaranen@vaestoliitto.fi

Uutisia

Ei ole vaikeampaa saavutettavaa kuin tavallinen elämä

20.2.
On suuri ilo kohdata terapiasohvalla nuoria pareja ja kuunnella heidän haaveitaan tulevaisuudesta. Todella moni nuori puoliso huokaa: ”Haluaisin tavallisen elämän!” Minusta suurempaa saavutusta ei olekaan.

Mistä tiesit, että parisuhteesi on ohi?

15.2.
Kokoamme vertaistarinoita siitä hetkestä, kun rakkautenne sammui. Muistatko sen hetken, jolloin tajusit suhteen olevan ohi? Tarvittiinko siinä sanoja, tekstiviestiä, vai riittikö katse kertomaan että ”tämä on ohi” ? Jäikö jollakin tunteet elämään, vaikka toinen otti ja lähti?

Eron syyt vaimojen ja miesten silmin

7.2.
Erojen syiden ymmärtäminen on tärkeää, jotta voitaisiin kehittää keinoja parisuhteiden parantamiseksi. Psykologian alan tutkija Hannah Williamson kumppaneineen tutki parisuhdeongelmien syntyä. Missä vaiheessa liittoa ongelmat ilmenivät?

Tiedevinkki:

Helmikuun tietovuotomme täräyttää ilmoille tietoa muutoksista seksielämän ja seurustelun aloittamisessa. Tulokset kertovat esimerkiksi, että naisten seurustelun aloittamisikä on laskenut ajan kuluessa melko systemaattisesti ja molempien sukupuolien yhdyntöjen keskimääräinen aloitusikä on säilynyt 1970-luvulta lähtien melko samana. Lisäksi naisista puolet ja miehistä vähän alle puolet kertoi olleensa rakastunut ensimmäiseen yhdyntäkumppaniinsa.

Tutustu tuloksiin tarkemmin Väestöliiton Tutkimuslaitoksen sivulla.

Palvelut

Nettiajanvaraus tai puh. 09 2280 5267 ma-pe klo 8.30-15.30. Puhelimitse voi tiedustella myös kuluvan päivän mahdollisia vapaita aikoja.

palvelunumerossa 0800 183 183 torstaisin klo 12-14. Palvelu on maksuton.

Kysy asiantuntijalta parisuhteeseen ja sinkkuuteen liittyvistä pulmista

26.2.2017 klo 19:28:40