« takaisin Tulosta

Sivun sijainti: Etusivu » Parit ja sinkut

Läheinen parisuhde

Näiltä sivuilta löydät tietoa parisuhteesta, sen hoitamisesta, sinkkuudesta ja perheellistymisen teemoista. Löydät sivuiltamme myös avio- ja avoliittoon liittyvää lakitietoa. Voit mm. kartoittaa tilannettasi testeillä ja käydä nettikursseja.

Oletko käyttänyt parisuhdepalvelujamme netissä? Voit arvioida sivustoa, parisuhdepuhelinta ja Kysy asiantuntijalta -palstaa täällä. Tervetuloa kommentoimaan!

Haluatko psykoterapiaan, seksuaaliterapiaan tai eroneuvontaan? Varaa aikasi täältä.

Do you want service in English?
Please contact heli.vaaranen@vaestoliitto.fi
Vill du ha service på svenska?
Kontakta heli.vaaranen@vaestoliitto.fi

Uutisia

Tunnekeskeisen parisuhdekurssi vaikuttava apu

tänään
Kahdessa uudessa tutkimuksessa tarkasteltiin tunnekeskeisen parisuhdekurssin vaikuttavuutta. Tunnekeskeinen parisuhdekurssi on tunnekeskeisen pariterapian kurssimuotoinen sovellus.

Couples counseling in English

18.5.
Do You and Your partner need relationship counseling? Väestöliitto offers Couple Relationship counseling as well as individual therapy in English.

Yksinkertaisesta kirjoitustehtävästä apua parisuhteelle

14.5.
Psykologian professori Eli Finkel tutkimusryhmänsä kanssa (2013) selvitti lyhyen kirjoitustehtävän vaikutusta parisuhdetyytyväisyyteen.

Perheellinen, mitä lapseton ystäväsi toivoisi sinun sanovan - ja mitä ei

11.5.
Kun kahdesta sinkkuystävyksestä toinen löytää kumppanin ja perustaa perheen, ystävyyden dynamiikka väistämättä muuttuu. Aiemmin on jaettu kaikki – itketty ja naurettu yhdessä samoille asioille. Nyt jotain on muuttunut. Toisen todellisuus pyörii kakkavaippojen sekä nukkumaanmenoaikojen ympärillä ja toinen pohtii enemmän esimerkiksi uraansa sekä mahdollisesti haaveilee perheestä tulevaisuudessa.

Keskustelulomake: Puhu lapsettomuudesta puolisosi kanssa

9.5.
Väestöliiton asiantuntijat ovat koonneet keskustelulomakkeen lapsettomuuden puheeksi ottamisen tueksi niille pareille, jotka pohtivat hedelmöityshoitoja tai ovat jo hoidoissa.

Lapsettomuuden vaikutus naisen terveyteen

8.5.
Vapaaehtoinen ja tahaton lapsettomuus on yleistyvä ilmiö länsimaissa. Australialainen tutkija Melissa Graham selvitti lapsettomuuden vaikutuksia naisen terveyteen.

Tiedevinkki:

Suurin osa suomalaisista haluaa lapsia jossakin elämänsä vaiheessa. Nuoret parikymppiset kuitenkin usein lykkäävät lastenhankintaa.

Perhebarometrikyselyissä on tullut esiin, että suomalaisten tiedot iän vaikutuksesta hedelmällisyyteen ovat puutteellisia. Väestöliitossa onkin käynnistetty hanke, jonka tarkoituksena on tuottaa tietoa heikentyneen hedelmällisyyden riskeistä sekä kehittää keinoja, joilla hedelmällisyyttä koskeva tieto saataisiin havainnollistettua niin, että yhä pienempi osa ihmisistä jäisi tahattomasti lapsettomaksi.

Maaliskuun Tietovuodossa tarkastellaan raskaaksi tulemiseen kulunutta aikaa ensimmäisten lasten kohdalla.

Palvelut

Nettiajanvaraus tai puh. 09 2280 5267 ma-pe klo 8.30-11.00 ja 12.00-15.30. Puhelimitse voi tiedustella myös kuluvan päivän mahdollisia vapaita aikoja.

palvelunumerossa 0800 183 183 torstaisin klo 12-14. Palvelu on maksuton.

Kysy asiantuntijalta parisuhteeseen ja sinkkuuteen liittyvistä pulmista

25.5.2018 klo 08:23:00