« takaisin Tulosta

Sivun sijainti: Etusivu » Parit ja sinkut

Läheinen parisuhde

Näiltä sivuilta löydät tietoa parisuhteesta, sen hoitamisesta, sinkkuudesta ja perheellistymisen teemoista. Löydät sivuiltamme myös avio- ja avoliittoon liittyvää lakitietoa. Voit mm. kartoittaa tilannettasi testeillä ja käydä nettikursseja.

Oletko käyttänyt parisuhdepalvelujamme netissä? Voit arvioida sivustoa, parisuhdepuhelinta ja Kysy asiantuntijalta -palstaa täällä. Tervetuloa kommentoimaan!

Haluatko psykoterapiaan, seksuaaliterapiaan tai eroneuvontaan? Varaa aikasi täältä.

Do you want service in English?
Please contact heli.vaaranen@vaestoliitto.fi
Vill du ha service på svenska?
Kontakta heli.vaaranen@vaestoliitto.fi

Uutisia

Tunnekeskeinen parisuhdekurssi yliopisto-opiskelijoille

20.9.
Tunnekeskeinen parisuhdekurssi on kanadalaisen Sue Johnsonin tunnekeskeiseen pariterapiaan perustuva parisuhdekurssi, jossa tutkitaan parisuhteen vuorovaikutusta sekä vuorovaikutustilanteiden taustalla vaikuttavia tunteita.

Voiko parisuhteen pituutta ennustaa?

18.9.
Usein ajatellaan, että ulkopuolisen on vaikea arvioida toisten parisuhdetta. Joidenkin toimintatapojen ja rutiinien on kuitenkin huomattu ennustavan uskollisuutta ja parisuhteen kestävyyttä. Mitä tunnusmerkkejä kannattaa seurata, kun pohtii oman suhteensa kannattavuutta?

Avioeron vaikutuksista naisiin ja miehiin Saksassa

17.9.
Sosiologi Thomas Leopold Amsterdamin yliopistosta tutki avioeron vaikutuksia naisiin ja miehiin Saksassa vuosien 1984-2015 välillä. Tarkastelussa olivat yksilön talous, asuminen, kodin olosuhteet, terveys ja hyvinvointi.

Sinkku, sinä ansaitset hyvää

14.9.
Yksi rakastuu aina ”renttuihin”. Toinen jää ikuiseksi kakkoseksi päihteille. Kolmas odottaa puhelinsoittoa pettyen aina uudelleen.

Jos haluat hyvän terveyden, katso ihmissuhteitasi!

30.8.
Monet ihmiset laittavat nykyään paljon aikaa ja energiaa oman terveyden ylläpitämiseen. Lääkäreiden kehotuksesta muistetaan liikkua ja syödä hedelmiä tai vältetään tupakointia ja liiallista alkoholinkäyttöä. Harva ihminen tulee ajatelleeksi, että omaan terveyteen vaikuttaa yhtä paljon oman parisuhteen laatu kuin tehdyt lenkit ja syödyt omenat. Tai, että hyvin riitaisa suhde voi olla yhtä iso riski terveydelle kuin tupakointi tai päihteet.

Tiedevinkki:

Rakkaus pitää yllä yli 50-vuotiaiden suomalaisten parisuhteita

Rakkaus on suurempi kuin osiensa summa. Suomalaiset yli 50-vuotiaat rakastavat puolisoaan, vaikka parisuhteen muihin eri osatekijöihin ei oltaisikaan yhtä tyytyväisiä. Tämä käy ilmi eurooppalaisen ikääntymistutkimuksen SHARE:n Suomen oheiskyselyn tuloksista.

Lue lisää Elokuun Tietovuodosta.

Palvelut

Nettiajanvaraus tai puh. 09 2280 5267 ma-pe klo 8.30-11.00 ja 12.00-15.30. Puhelimitse voi tiedustella myös kuluvan päivän mahdollisia vapaita aikoja.

palvelunumerossa 0800 183 183 torstaisin klo 12-14. Palvelu on maksuton.

Kysy asiantuntijalta parisuhteeseen ja sinkkuuteen liittyvistä pulmista

22.9.2018 klo 08:49:18