« takaisin Tulosta

Sivun sijainti: Etusivu » Parit ja sinkut

Läheinen parisuhde

Näiltä sivuilta löydät tietoa parisuhteesta, sen hoitamisesta, sinkkuudesta ja perheellistymisen teemoista. Löydät sivuiltamme myös avio- ja avoliittoon liittyvää lakitietoa. Voit mm. kartoittaa tilannettasi testeillä ja käydä nettikursseja.

Oletko käyttänyt parisuhdepalvelujamme netissä? Voit arvioida sivustoa, parisuhdepuhelinta ja Kysy asiantuntijalta -palstaa täällä. Tervetuloa kommentoimaan!

Do you want service in English?
Please contact heli.vaaranen@vaestoliitto.fi
Vill du ha service på svenska?
Kontakta heli.vaaranen@vaestoliitto.fi

Uutisia

Väestöliiton parisuhdekeskuksen kysely: Kolmannes miehistä unelmoi romanttisesta ajasta puolison kanssa

eilen
Miesten parisuhdekokemuksista on nyt saatavilla uutta tietoa. Marraskuussa 2016 Väestöliiton kyselyyn vastasi 110 miestä. Verkossa julkaistuissa avoimissa kysymyksissä käsiteltiin muun muassa sitä, kokevatko miehet itsensä parisuhteissaan rakastetuiksi, miten parisuhde on vastannut heidän toiveitaan, toivoisivatko he puolisonsa muuttuvan jollakin tavalla, missä asioissa he ovat onnistuneet mielestään parhaiten parisuhteissaan ja mitä unelmia heillä on vielä toteuttamatta puolisonsa kanssa.

Tahdon tahtoa!

17.1.
Mikä on riittävä määrä seksiä yhdessä, parisuhteessa? Tämä on mahdoton kysymys vastata, mutta asiaa voidaan ja kannattaa tarkastella. Kun halut eivät kohtaa, voi tulla suuria pettymyksiä. Voi myös olla, että luottamus parisuhteen seksiin ja koko parisuhteeseen alkaa heikentyä. Kun toivo paremmasta vähenee, turhautuminen ja ahdistus lisääntyvät. Ajatukset ja halut saattavat kohdistua muualle ja suhteen luottamus ja sen kehittäminen heikkenevät.

Milloin rakkaus syntyy?

11.1.
Ystäväni kertoi minulle joskus oman puolisonsa tapaamisesta. Ensimmäinen kohtaaminen tapahtui sokkotreffeillä. Rakkaus ei roihahtanut saman tien, vaan se vei aikaa. Ystäväni totesi, että puoliso oli alussa paljon innostuneempi kuin hän itse. Toisen innostus sai kuitenkin jatkamaan tapailua.

Tinder turhauttaa

19.12.2016
Digideittailu on turhauttavaa. Sinkun tulee olla Tinderissä aktiivinen, ja siltikään hän ei välttämättä pääse kontaktiin kiinnostavien ehdokkaiden kanssa. Mm. Lontoon ja Rooman yliopistojen tutkimuksen (2016) mukaan miehet saavat Tinderissä matchin 0,6 % todennäköisyydellä, naiset 10 % todennäköisyydellä. Tutkimus toteutettiin 14 ”valeprofiilin” avulla, jotka klikkasivat sydäntä kaikille 100 mailin säteellä.

Tiedevinkki:

FINSEX-tutkimuksen mukaan miesten yleisin seksuaaliongelma on se, että he eivät saa riittävästi seksiä. Tämä johtuu joko siitä, että heidän kumppaninsa haluaa seksiä selvästi harvemmin tai sitten siitä, että heidän on vaikeata löytää seksuaalikumppania. Lisäksi miehillä on suorituspaineita, jotka koituvat monilla ajoittaisista erektio-ongelmista. Erektiolääkkeiden käyttö on siksi selvästi lisääntynyt ja sille löytyy käyttäjiä myös niiden miesten joukossa, joilla ei ole lainkaan erektio-ongelmia. Miehille tuo paineita sekin, että he laukeavat naisten mielestä liian nopeasti.

Tutustu tuloksiin tarkemmin Väestöliiton Tutkimuslaitoksen Tietovuoto-sivulla.

Palvelut

Ajanvaraus ma-pe klo 8.30–15.30 numerosta (09) 2280 5267. Vapaita aikoja saatavilla!

palvelunumerossa 0800 183 183 torstaisin klo 12-14. Palvelu on maksuton.

19.1.2017 klo 04:13:06