« takaisin Tulosta

Sivun sijainti: Etusivu » Parit ja sinkut

Läheinen parisuhde

Näiltä sivuilta löydät tietoa parisuhteesta, sen hoitamisesta, sinkkuudesta ja perheellistymisen teemoista. Löydät sivuiltamme myös avio- ja avoliittoon liittyvää lakitietoa. Voit mm. kartoittaa tilannettasi testeillä ja käydä nettikursseja.

Oletko käyttänyt parisuhdepalvelujamme netissä? Voit arvioida sivustoa, parisuhdepuhelinta ja Kysy asiantuntijalta -palstaa täällä. Tervetuloa kommentoimaan!

Do you want service in English?
Please contact heli.vaaranen@vaestoliitto.fi
Vill du ha service på svenska?
Kontakta heli.vaaranen@vaestoliitto.fi

Uutisia

Milloin hakeutua pariterapiaan?

13.4.
Pariterapiaan hakeutumisen yleisimpiä syitä ovat vuorovaikutuksen ongelmat, riitely, etääntyminen kumppanista ja parisuhteen kriisit. Parisuhteen kriisi voi olla esimerkiksi ero, uskottomuuden paljastuminen tai lapsettomuus. Pariterapia on masennuksen ja alkoholiriippuvuuden yksi hoitomuoto.

Naimaton nelikymppinen – voitko olla onnellinen?

12.4.
Elämä ei mennyt teinivuosina tehdyn käsikirjoituksen mukaan. Yhtäkkiä havahdut täyttäväsi 40 vuotta. Eikä sinulla ole vielä puolisoa tai lapsia. Sinulle se ei tullut yllätyksenä. Kaikki nämä vuodet olet toivonut vakavaa parisuhdetta. Mutta se ei vain ole tullut kohdallesi.

Vapaita nettivastaanottoaikoja!

5.4.
Varaa 45 minuutin ilmainen chatti psykoterapeutin kanssa.

Uskottomuudesta voi päästä yli!

3.4.
Oletko elänyt vuosikymmeniä kaksoiselämää, hairahtanut hetkeksi vai pettänyt puolisoasi työkaverin kanssa niin huolellisesti, että et koskaan tule jäämään kiinni? Vai oletko flirttaillut netissä ihan viattomasti, mutta se muuttuikin intiimiksi suhteeksi, josta et ole kyennyt perääntymään? Mikä tahansa on tyylilajisi, ellei puolisosi tiedä siitä eikä hyväksyisi sitä, olet pettänyt häntä.

Kumpi on parempi?

24.3.
Pienet pojat vertailevat pikkulegoista rakentamiaan aluksia. "Minun alus on suurempi kuin sinun", toinen toteaa. "Mutta minullapa on voimakkaammat aseet", sanoo toinen. Kipakka puheensorina jatkuu vielä pitkään. Legoista siirrytään pituuden ja iän vertailuun. "Minä olen pidempi kuin sinä, mutta minäpä olenkin isompi."

Tiedevinkki:

Suomalaisilla on nykyisin enemmän seksikumppaneita kuin muutama vuosikymmen sitten. Yhä harvemmat uskovat, että elämässä pitäisi solmia seksisuhde vain sen ainoan ja oikean kumppanin kanssa. Aiemmin jopa enemmistö naisista meni naimisiin ensimmäisen seksikumppaninsa kanssa ja oli hänen kanssaan läpi elämänsä. Nykyisin näin tapahtuu enää melko harvoin.

Lue huhtikuun Tietovuodosta tarkemmin suomalaisten seksikumppanien määristä.

Palvelut

Nettiajanvaraus tai puh. 09 2280 5267 ma-pe klo 8.30-15.30. Puhelimitse voi tiedustella myös kuluvan päivän mahdollisia vapaita aikoja.

palvelunumerossa 0800 183 183 torstaisin klo 12-14. Palvelu on maksuton.

Kysy asiantuntijalta parisuhteeseen ja sinkkuuteen liittyvistä pulmista

27.4.2017 klo 02:21:46