« takaisin Tulosta

Sivun sijainti: Etusivu » Parit ja sinkut » Nettikurssit tueksesi

Nettikurssit

Haluatko antaa palautetta nettikursseistamme? Voit tehdä sen täällä.

Miesten rakkauskoulu

Tämä nettikurssi käsittelee rakkautta miehen näkökulmasta. Kurssi on suunnattu kaikille miehille.

Osallistuminen on maksutonta. Voit käydä kurssin osiot läpi haluamassasi järjestyksessä!

Miesten rakkauskoulu perustuu tieteelliseen tutkimustietoon ja tunnekeskeiseen pariterapiamalliin. Kurssin aihepiireihin kuuluvat rakastuminen, kestävä parisuhde sekä rakkaus lapsia kohtaan.

Miesten erokoulu

Tämä nettikurssi on suunnattu eroa suunnitteleville ja eron kokeneille miehille.

Kurssi auttaa sinua erosta selviämisessä ja tunteiden kanssa pärjäämisessä. Kurssi tukee hyvää isyyttäsi eron jälkeen. Osallistuminen on maksutonta. Voit osallistua kurssille omaan tahtiisi kotisohvaltasi!

Miesten erokoulu perustuu tieteelliseen tutkimustietoon ja Väestöliiton psykoterapeuttien kokemuksiin eroparien kanssa työskentelystä.

Tunnekeskeinen parisuhdekurssi

Tämä nettikurssi antaa välineitä parisuhteen läheisyyden parantamiseen ja ristiriitojen ratkaisuun. Osallistuminen on maksutonta. Kurssin voit tehdä joko yhdessä kumppanisi kanssa tai yksin. Paras hyöty saadaan, jos molemmat olette halukkaita kurssille ja teette sen yhdessä.

Kurssi perustuu tunnekeskeiseen pariterapiaan. Tämä kurssi ei kuitenkaan ole terapiaa. Kurssi on toteutettu Väestöliiton ja Suomen Pariterapiayhdistyksen yhteistyönä. Tämä kurssi ei sovellu pareille, joiden ongelmana on väkivalta.

Väestöliitto on ollut mukana tuottamassa HUS:n mielenterveystalo.fi-sivustolle omahoitokokonaisuudet neljästä aiheesta: ero, parisuhde, seksuaalisuus, aggressio. Oheisten linkkien kautta pääsette tutustumaan omahoito-ohjelmiin.

Aggression tunteen omahoito

Oletko viimeisen puolen vuoden aikana menettänyt malttisi niin, että olet tehnyt jotain, mitä olet katunut jälkikäteen? Entä viimeisen kuukauden tai viikon aikana? Tai tänään?

Tämä omahoito-ohjelma auttaa sinua tutustumaan itseesi ja tapaasi toimia aggression ja muiden hankalien tunteiden kanssa. Tästä saat myös ohjeita siihen, miten voit toimia riitatilanteissa silloinkin, kun joku toinen on jo menettänyt malttinsa. Ohjelmaan perehtyminen voi johtaa parempaan aggression hallintaan ja sen myötä parempaan elämänlaatuun ja toimivampiin ihmissuhteisiin.

Omahoito-ohjelma perustuu Väestöliiton ja Opetushallituksen julkaisemaan Aggression portaat -malliin, joka on laadittu opettajien käyttöön tunneopetuksen avuksi  Kyseessä ei siis ole väkivaltaisten tai sairaiden hoitomalli, vaan kaikkien ihmisten jokapäiväiseen elämään soveltuva tapa hahmottaa tunteita ja tulla toimeen toistenkin ihmisten hankalien tunteiden kanssa.

Eron omahoito

Oletko juuri eronnut tai eron keskellä? Haluaisitko apua selviytyäksesi eteenpäin? Eron omahoito-ohjelma voi auttaa juuri sinua. Erosta selviytymiskeinoja on monia, mutta tärkein niistä on eron vaikeiden tunteiden käsitteleminen ja lopulta niiden hyväksyminen. Moni pelkää jäävänsä kokonaan yksin, ja ero syövyttää itsetuntoa. Eron omahoito-ohjelma tukee sinua eroprosessissasi ja sen työstämisessä. Voit etsiä tietoa, katsella videoita tai tehdä erilaisia tehtäviä.

Parisuhteen omahoito

Mietityttääkö parisuhde? Haluaisitko että ongelmat ratkeaisivat helpommin ja että parisuhteessa olisi enemmän iloa ja lämpöä? Jos kaipaat parisuhteeseesi muutosta tai olette parisuhteessanne kohdanneet kriisin, voi parisuhteen omahoito-ohjelmasta olla sinulle hyötyä.

Parisuhteen omahoito-ohjelma perustuu tutkittuihin menetelmiin ja kokemustietoon siitä, että läheisyys ja luottamus saavat aikaan elämänlaadun ja terveyden paranemista molemmille. Omahoito-ohjelman harjoitukset on kehitetty tukemaan parin vuorovaikutusta, yhdessä tekemistä ja onnellisuutta. Suurin osa parin elämästä on arkea, joten omahoito-ohjelmakin keskittyy arkisten asioiden sujumiseen.

Voit hyödyntää ohjelmaa yksin tai yhdessä kumppanisi kanssa. Yhdessä työskentely on tehokkaampaa.

Seksuaalisuuden omahoito

Oletko pohtinut omaa seksuaalisuuttasi tai oletko kokenut jotain sellaista, mihin tarvitset apua? Seksuaalisuus on iso kokonaisuus. Omahoito-ohjelmasta voit löytää myös enemmän vitaalisuutta, elinvoimaa ja hyväksyntää omaa seksuaalisuutta kohtaan.

Omahoito-ohjelma sisältää tehtäviä ja harjoituksia, jotka on tarkoitettu Sinulle avuksi pohdintoihisi niin, että seksuaalinen hyvinvointisi kohenee ja saavutat kehon ja mielen tasapainon. Monet tehtävistä ja harjoituksista ovat kokemuksellisia ja näin ollen niiden kuvaaminen sanoin saattaa olla hankalaa, älä huolestu, se on tavallista. Harjoittele rauhassa, älä aseta mitään tavoitteita itsellesi. Kenestäkään ei tule mestaria kerran harjoiteltuaan - onnistut kyllä, luota itseesi!

Omahoito-ohjelmaa voit tehdä itsenäisesti tai mahdollisen kumppanin kanssa.

Kaipaatko nettikurssien sijaan live-kursseja?

Kataja - parisuhdekeskus ry tarjoaa sivuillaan useita parisuhdekursseja valtakunnallisesti ympäri Suomen. Tutustu Katajan tarjontaan tästä.

23.9.2017 klo 03:23:08