Väestöliiton parisuhdekeskuksen valtakunnallinen neuvontapuhelin toimii palvelunumerossa 0800 183 183. Vastaajina ovat Väestöliiton psykologit. Palvelemme teitä torstaisin klo 12-14. Palvelu tarjoaa asiantuntijatietoa parisuhteesta ja sen hyvinvoinnista. Tarvittaessa ohjataan palveluiden piiriin.

Puhelin on tarkoitettu tavallisille ihmisille ja asiantuntijoille, jotka kohtaavat työssään parisuhdeasioita. Yhteyttä voi ottaa, vaikka varsinaista ongelmaa tai kriisiä ei vielä olisikaan. Oikeita tai vääriä kysymyksiä ei ole. Numeroon on mahdollista soittaa nimettömänä. Keskustelu on luottamuksellista ja päivystäjä vaitiolovelvollinen. Päivystäjällä on kuitenkin lastensuojeluilmoitusvelvollisuus, mikäli puhelussa tulee ilmi lapsen terveyden tai hyvinvoinnin vaarantavia asioita.

Perheväkivaltatilanteissa saat apua parhaiten ensi- ja turvakodeista tai soittamalla Naisten Linjaan

Mikäli sinulla on akuutti ongelma, käänny oman terveyskeskuksesi tai Valtakunnallisen kriisipuhelimen puoleen

Parisuhteen kysymykset saattavat olla niin henkilökohtaisia, että niistä keskusteleminen on joillekin puhelimitse helpompaa kuin kasvotusten. Pienillä paikkakunnilla avun hakemista vaikeuttaa ehkä työntekijöiden mahdollinen tuttuus.

Puhelut ovat maksuttomia.

Anna palautetta

Haluatko antaa parisuhdepuhelimelle ruusuja tai risuja? Anna palautetta tästä.