Yksinvanhemman mietteitä vanhemmuudesta

5.10.
Pienen lapsen äitinä olen joutunut todistamaan viimeaikaista trendiä, jossa hyperventiloidaan joka ikisestä pikku detaljista lapsen kasvatuksessa. Trendissä tuntuu olevan tärkeää nimenomaan stressata. Usein myös toimia paniikinomaisesti reaktiona uuteen informaatioon.

Irrationaalisen onnellista sekoilua

13.8.
Minua on monesti kutsuttu rohkeaksi sen takia, että hankin lapsen yksin. Itse en nähnyt asiaa niin. Minun perspektiivistäni katsottuna päätös ryhtyä toimiin ei vaatinut varsinaisesti rohkeutta.

Sinä voit saada aivan kaiken!

9.5.2017
Tulin juuri tokilta treffeiltä. Aloitin tinderöinnin noin kuukausi sitten. Hämmentyneenä siitä, että tapaamani herra on niin mahtava tyyppi, olen jo väläykseltä nähnyt haavekuvan siitä, kuinka me patikoimme koko viiden lapsen katraamme kanssa luontoretkillä. Haave, joka vielä muutama vuosi sitten vaikutti täysin mahdottomalta.

Ainoan vanhemman ensimmäinen vauvavuosi

1.9.2016
Viikko jäljellä ennen töihin paluuta vanhempainvapaan, hoitovapaan ja kesäloman jälkeen. Elämäni paras vuosi ja viisi kuukautta. Samalla kun pelottaa, että menetän saavuttamani onnentunteen, olen täysin valmis uuteen elämänvaiheeseen.

Yksinhuoltajaäidin kaupparetki

12.1.2016
Olin ystäväni ja 7 kk tyttäreni kanssa kaupoilla. Katsoin itseäni H & M:n peilistä. Vauvanruokaa oli farkuissa kummallakin reidellä ja villapaidalla hihoissa. Se ripsari, mitä ajattelin aamulla laittaa reissun kunniaksi, oli unohtunut, kuten myös hiuslakka.