MYYTTI: "Rakkaus tulee luo."

14.12.2014 klo 08:00

Olemme Väestöliiton Parisuhdekeskuksessa huomanneet, että monet sinkut elävät yksineläjän elämää. Yksineläjä viettää aikaansa kotona tuttujen seurassa. Hän istuu kuppilassa omassa porukassaan. Hän matkustaa vanhempiensa kanssa. Naispuoliset sinkut kertovat käyvänsä iltaisin ryhmäliikuntatunneilla, joilla on vain muita naisia. Miehet viettävät vapaa-aikaansa poikien saunailloissa.

Nämä kaikki ovat hienoja tapoja rentoutua ja viettää vapaa-aikaa. Moni asia elämässä voi innostaa, eikä koko elämää tarvitse omistaa kumppanin etsimiselle. Joskus oman ajankäytön tarkastelu voi kuitenkin antaa oivalluksen siitä, että meillä on vähän todellisia mahdollisuuksia tavata uusia ihmisiä.

Loimme kyselylomakkeen niille sinkuille, jotka halusivat miettiä mahdollisuuksiaan kohdata uusia kumppaniehdokkaita. Kyselyn tarkoituksena oli auttaa sinkkuja pohtimaan omaa ajankäyttöään. Toivoimme kyselyn myös antavan ymmärrystä siihen, että joskus arjen kiireet voivat viedä elämää eri suuntaan, kuin sinkku itse toivoisi. Voit lukea kyselyn tuloksista Parisuhdekeskuksen johtajan Heli Vaarasen kolumnista.

Elina Nurminen

Psykologi