Väestöliitto on yhteistyökumppanina Mediataitoviikossa

6.2.2017

Väestöliitto on yhteistyökumppanina Mediataitoviikossa. Se on mediakasvatuksen teemaviikko, jonka tavoitteena on kehittää lasten ja nuorten mediataitoja sekä vahvistaa aikuisten valmiuksia mediakasvatukseen. Mediataitoviikko suunnitellaan ja toteutetaan yhdessä noin 50 kansallisen organisaation kanssa ja sitä koordinoi Kansallinen audiovisuaalinen instituutti KAVI.

Mediataitoviikon vuoden 2017 teema on ”Ihmisten Internet”. Sillä halutaan kiinnittää huomiota netin tuomiin mahdollisuuksiin sekä ihmisten toimintaan netissä ja sen puolesta: netti on ihmisten luomus ja sen kehittyminen ihmisten käsissä. Millaisessa netissä me haluamme toimia?

Väestöliiton näkökulma teemaan on seksiviestittely nuorten seurustelusuhteissa. Olemme kysyneet nuorten kokemuksista seurustelusuhteen seksiviestittelystä nuorten nettisivujen Kuukauden kysymyksinä. Koostimme kyselyjen vastauksista infograafin, jonka tarkoituksena on herätellä nuoria miettimään seurustelusuhteessa lähetettyjen seksiviesteihin liittyviä näkökulmia. "Yhteisesti sovitut säännöt seksiviesteihin?"

Julistetta voidaan käyttää puheeksi ottamisen välineenä oppitunnilla tai valistuksellisena materiaalina esimerkiksi nuorisotalon tai terveydenhoitajan odotushuoneen seinällä.

Kirjoitimme aiheesta myös blogin kasvattajille "Rakkauskirjeistä seksipikaviesteihin"

Hyvää Mediatitoviikkoa kaikille!