« takaisin Tulosta

Sivun sijainti: Etusivu » Tutkimus » Väestöntutkimuslaitos

Väestöntutkimuslaitos

Ydinalueemme ovat Suomen väestön rakenne ja hyvinvointi. Viime vuonna 70 vuotta täyttänyt monitieteinen laitos tutkii perheitä ja syntyvyyttä, parisuhteita ja seksuaalisuutta sekä maahanmuuttoa. Väestöntutkimuslaitosta rahoittaa Opetus- ja kulttuuriministeriö.

Nostamme joka kuukausi uuden tietovuodon julkisuuteen. Vuosittain julkaisemme Perhebarometrin, vuosikirjan Finnish Yearbook of Population Research sekä työpapereita, tutkimusraportteja ja väitöskirjoja.

Kirjastomme on avoinna ma-pe klo 9.00-15.00 tai sopimuksen mukaan.

Käyntiosoite: Kalevankatu 16 B (sisäpiha, 1.krs), 00100 Helsinki.

Suomen- ja ruotsinkielinen sanovat toisilleen tahdon aiempaa useammin

6.11.
Novembers informationsläcka berättar att svensk- och finskspråkiga gifter sig allt oftare med varandra

Tervetuloa Suomalaisten sosiaaliset suhteet ja hyvinvointi -seminaariin 22.11.17

2.11.
Suomen Väestötieteen Yhdistys (SVY) ja Väestöliitto kutsuvat Sinut Suomalaisten sosiaaliset suhteet ja hyvinvointi -miniseminaariin

Kolme myyttiä perhevapaista

24.10.
Tänään julkaistiin raportti Kolme myyttiä perhevapaista - Pohjoismaiden vanhempainvapaat vertailussa. Raportin tavoitteena on tarjota ajantasaista tietoa Pohjoismaiden perhevapaakäytännöistä ja herättää ideoita, kuinka Suomen järjestelmää pitäisi uudistaa. Raportti on laadittu yhteistyössä Ajatushautomo Agendan kanssa.

Ohjausryhmä haluaa varmistaa ikääntymistutkimuksen säilymisen Suomessa

11.10.
Eurooppalaisen ikääntymistutkimuksen Survey of Health Ageing and Retirement in Europe (SHARE) ohjausryhmä kokoontui 10.10. Väestöliitossa Helsingissä.

Lokakuun Tietovuoto: Seksuaalinen vapaamielisyys lisääntyy

4.10.
Kun puhutaan seksuaalista asenteista ja arvoista, niin ihmisiä jaetaan usein liberaaleihin ja konservatiiveihin.

Interaktiivinen parisuhdekartta

Tarkista karttaohjelmalla mm. kuntasi sukupuolijakauma (Vaatii Adobe Flashin)

21.11.2017 klo 02:34:14