Nettikaupan banneri

Kaikki julkaisut vuodesta 1946 lähtien – All publications from 1946

Kirjan nimekkeestä on linkki sen mahdolliseen sähköiseen versioon. Jos huomaat toimimattomia linkkejä ota yhteyttä tiina.helamaa(at)vaestoliitto.fi

2017

Aarnio, Kia, Kallinen, Kati, Kylmä, Jari, Solantaus, Tytti & Rotkirch, Anna. Sateenkaariperheiden
lasten ja nuorten hyvinvointi ja kokemukset.
Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja D 62/2017

Finnish Yearbook of Population Research 2016, Vol. 51. (online only) In collaboration with The Finnish Demographic Society and Institute of Migration, Turku, Finland

2016

Kontula, Osmo. 2016. Lemmen paula. Seksuaalinen hyvinvointi parisuhdeonnen avaimena. Väestöntutkimuslaitos. Katsauksia E50.

Säävälä, Minna. Muukalainen tuli kylään. Ihmisen matkassa halki aikojen, paikkojen ja tunteiden. Julkaisusarja D 61/2016.

Tanskanen, Antti O. & Danielsbacka, Mirkka. Cooperation and conflict sibling relations in contemporary societies. Finnish Yearbook of Population Research LI 2016 Supplement. The Population Research Institute, Helsinki. Finland in collaboration with The Finnish Demographic Society and Institute of Migration, Turku, Finland

Finnish Yearbook of Population Research 2015, Vol. L. (online only) In collaboration with The Finnish Demographic Society and Institute of Migration, Turku, Finland

2015

Miettinen, Anneli: Miksi syntyvyys laskee. Suomalaisten lastensaantiin liittyviä toiveita ja odotuksia. Väestöntutkimuslaitos. Katsauksia E49/2015.

Mäenpää, Elina: Socio-economic homogamy and its effects on the stability of cohabiting unions. 191 (92) p. Finnish Yearbook of Population Research L 2015 Supplement. The Population Research Institute, Helsinki. Finland in collaboration with The Finnish Demographic Society and Institute of Migration, Turku, Finland.

Finnish Yearbook of Population Research 2014, Vol. XLIX. 216 p. In collaboration with The Finnish Demographic Society and Institute of Migration, Turku, Finland

2014

Malinen, Antti: Perheet ahtaalla. Asuntopula ja siihen sopeutuminen toisen maailmansodan jälkeisessä Helsingissä 1944–1948. Väitöskirja, Jyväskylän yliopisto. 359 s. Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja D 59/2014. Väitöstiedote (Jyväskylän yliopisto)

Lainiala, Lassi: Perhepolitiikka kriisin aikana. Perhebarometri 2014. 88 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 48/2014.

Tanskanen, Antti O.: Isovanhemmat, vanhempien lastenhankinta ja lasten hyvinvointi. 148 s. Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja D 60/2014.

Salin, Milla: Opportunities, constraints and constrained opportunities – A study on mothers' working time patterns in 22 European countries. 190 p. 162, [100] p. Finnish Yearbook of Population Research XLIX 2014 Supplement. The Population Research Institute, Helsinki. Finland in collaboration with The Finnish Demographic Society and Institute of Migration, Turku, Finland.

Finnish Yearbook of Population Research 2013, Vol. XLVIII. 201 p. In collaboration with The Finnish Demographic Society and Institute of Migration, Turku, Finland

Halonen, Miila, Reyes, Miguel ja Kontula, Osmo: Poikanäkökulma seksuaalikasvatukseen – kasvattajan opas. Väestöliitto 2014. 68 s.

2013

Kontula, Osmo: Yhdessä vai erikseen? Tutkimus suomalaisten parisuhteiden vahvuuksista, ristiriidoista ja erojen syistä. Väestöliiton Perhebarometri 2013. 249 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 47/2013.

Danielsbacka, Mirkka, Tanskanen, Antti, Hämäläinen, Hans, Pelkonen, Inka, Haavio-Mannila, Elina, Rotkirch, Anna, Karisto, Antti ja J.P. Roos. 2013. Sukupolvien vuorovaikutus. Auttaminen ja yhteydenpito suurten ikäluokkien ja heidän lastensa elämässä. 195 s. Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja D 58/2013.

Viani, Alicia. 2013. Yhtäkkiä oivalsin, mistä seksissä on kyse! Nuorten naisten  kokemuksia seksuaalisesta kasvusta ja nautinnosta. 109 s.Väestöliitto 2013.

Pöllänen, Pirjo. 2013. Hoivan rajat – Venäläiset maahanmuuttajanaiset ja ylirajainen perhehoiva. 222 s. Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja D 57/2013.

Finnish Yearbook of Population Research 2012, Vol. XLVII. 149 p. In collaboration with The Finnish Demographic Society and Institute of Migration, Turku, Finland.

2012

Hämäläinen, Kati. 2012. Perhehoitoon sijoitettujen lasten antamat merkitykset kodilleen ja perhesuhteilleen. 215 s. Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja D 56.
Väitöstiedote (Jyväskylän yliopisto)

Lainiala, Lassi ja Säävälä, Minna. 2012. Rakkautta, rikkautta ja ristiriitoja. Suomalaisten solmimat kaksikulttuuriset avioliitot. Perhebarometri 2012. 140 s. Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 46.

Kontula, Osmo (toim.) 2012. Mitä pojat todella haluavat tietää seksistä - Tehoa poikien seksuaaliopetukseen (PoikaS-hanke). 278 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja D 55.
Lehdistötiedote

Keski-Petäjä, Miina. 2012. Aborttitoiveet ja abortinhankinta. Raskaudenkeskeytyksen hakeminen 1950–60-lukujen Suomessa. 154 s. Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 45.
Lehdistötiedote

Rinkinen, Tuija. 2012. Nuorten kysymyksiä seksuaaliterveydestä Väestölíiton Internetpalvelussa. Väestöliitto. Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja D 54.

Lainiala, Lassi. 2012. Toiveesta toteutukseen. Suomalaisten lastenhankintaa selittäviä tekijöitä. 66 s. Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 44.

Kontula, Osmo ja Sandberg, Tarja. 2012. Halut jäissä? Naisten seksuaalisen halun puute. Väestöliitto.
Lehdistötiedote

Säävälä, Minna. 2012. Koti, koulu ja maahan muuttaneiden lapset. Oppilashuolto ja vanhemmat hyvinvointia turvaamassa. 96 s. Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 43.

Kontula, Osmo (toim.) 2012. Suomalaisen hyvinvoinnin ja onnellisuuden tulevaisuus. 287 s. Väestöliitto
Lehdistötiedote

Miettinen, Anneli ja Rotkirch Anna. 2012. Yhteistä aikaa etsimässä. Perhebarometri 2011. 136 s. Väestöliitto. Väestöntutkimuslaitos. Katsauksia E 42

2011

Fågel, Stina, Jonsson, Mona, Korvela, Pirjo ja Kupiainen, Antero (toim.) 2011. Arki haltuun – Sekvenssimenetelmä perhetyössä. 227 s. Väestöliitto.

Pirskanen, Henna. 2011. Alkoholi, isyys ja valta. Ongelmajuovat isät miesten elämäntarinoissa. 252 s. Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja D 53.
Väitöstiedote (jyväskylän yliopisto)

Finnish Yearbook of Population Research 2011, Vol. XLVI. 172 p. In collaboration with The Finnish Demographic Society and Institute of Migration, Turku, Finland.

Säävälä, Minna. 2011. Perheet muuttoliikkeessä. Perustietoa maahan muuttaneiden kohtaamiseen. 78 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 41.

Miettinen, Anneli. 2011. Äidiksi ja isäksi hedelmöityshoidolla. 69 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 40.

2010

Finnish Yearbook of Population Research 2010, Vol. XLV. 218 p. In collaboration with The Finnish Demographic Society and Institute of Migration, Turku, Finland.

Lainiala, Lassi. 2010. Perhepolitiikan uudet tuulet – Perheen paluu. Perhebarometri 2010. 63 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 39.

Broberg, Mari. 2010. Uusperheen voimavarat ja lasten hyvinvointi. 262 s.  Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja D 52.
Väitöskirjan tiivistelmä

Herttua, Kimmo. 2010. The Effects of the 2004 Reduction in the Price of Alcohol on Alcohol-Related Harm in Finland – a Natural Experiment Based on Register Data. 162, [100] p. Finnish Yearbook of Population Research XLV 2010 Supplement. The Population Research Institute, Helsinki. Finland.
Väitöskirjan tiivistelmä

Einiö, Elina K. 2010. Determinants of institutional care at older ages in Finland. 96, [40] p. Finnish Yearbook of Population Research XLV 2010. Supplement.

2009

Kontula, Osmo. 2009. Parisuhdeonnen avaimet ja esteet. Perhebarometri 2009. 149 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 38.

Forssén, Katja & Haataja, Anita & Hakovirta, Mia (toim.). 2009. Yksinhuoltajuus Suomessa. 227 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja D 50.

Hyvönen, Heli. 2009. Lähellä mutta niin kaukana. Tutkimus naisten muuttoliikkeestä Suomen ja uudelleen itsenäistyneen Viron välillä. 101, [95] s  Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja D 51.
Väitöskirjan tiivistelmä

Hyvönen, Heli & Räsänen, Tuomas & Tunturi, Janne (ed.). 2009. Media, interaction and integration. Cross-cultural dialogues in the Baltic Sea area.  213 p  Väestöliitto, The Population Research Institute Working Papers E 36 & Graduate School on Integration and Interaction in the Baltic Sea Region, 10.

Kontula, Osmo. 2009. Between sexual desire and reality. The evolution of sex in Finland.  255 p. Väestöliitto, Publications of the Population Research Institute D 49.

Ruohio, Heidi. 2009. Kansainvälisesti adoptoituna Suomessa. Ulkomailta adoptoitujen nuorten kokemuksia suomalaisuudesta ja erilaisuudesta. 48 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 37.

Säävälä, Minna. 2009. Naisia kotoutumassa Eurooppaan. Vertailevan FEMAGE-hankkeen loppuraportti.  57 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 35.

Söderling, Ismo (ed.) 2009. Finnish Yearbook of Population Research 2009, Vol. XLIV. 150 p. In collaboration with The Finnish Demographic Society & The Nordic Demographic Society.

2008

Anis, Merja. 2008. Sosiaalityö ja maahanmuuttajat. Lastensuojelun ammattilaisten ja asiakkaiden vuorovaikutus ja tulkinnat. 118, [87] s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja D 47.
Väitöskirjan tiivistelmä.

Berg, Kristiina. 2008. Äitiys kulttuurisina odotuksina. 196 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja D 48.
Väitöskirjan tiivistelmä

Miettinen, Anneli. 2008. Kotityöt, sukupuoli ja tasa-arvo. Palkattoman työn jakamiseen liittyvät käytännöt ja asenteet Suomessa. 163 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 32.

Miettinen, Anneli & Rotkirch, Anna. 2008. Milloin on lapsen aika? Lastenhankinnan toiveet ja esteet. Perhebarometri 2008. 137 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 34.

Nisén, Jessica (ed.). 2008. The 16th Nordic Demographic Symposium. Family forerunners? Families and Demographic Processes in Northern Europe, Helsinki, 5-7 June 2008. Programme & Abstracts. 113 p. The Finnish Demographic Society & The Nordic Demographic Society in collaboration with Väestöliitto.

Ristimäki, Tia & Meriläinen, Henna & Kylä-Setälä, Eeva & Holmberg, Milla. 2008. Kotitalouspalvelut osana työn ja perheen yhteensovittamista. Tuloksia PALAPELI-perheiden arkea helpottavien palveluiden kehittämishankkeesta. 121 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 31. Painettu julkaisu on ilmainen.

Finnish Yearbook of Population Research 2007-2008, Vol. XLIII. 250 p. In collaboration with The Finnish Demographic Society.

Tiilikainen, Marja. 2008. Menestyvät maahanmuuttajanaiset. 103 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 33.

2007

Jalovaara, Marika. 2007. The effects of marriage partners' socio-economic positions on the risk of divorce in Finland. 106, [57] p. Finnish Yearbook of Population Research 2007, Vol. XLIII. Supplement. In collaboration with The Finnish Demographic Society.

Kontula, Osmo & Meriläinen, Henna. 2007. Koulun seksuaalikasvatus 2000-luvun Suomessa. 187 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 26.

Martikainen, Tuomas & Gola, Lalita. 2007. Women from the Indian subcontinent in Finland. Patterns of integration, family life, employment and transnationalism among marriage migrants. 105 p. Väestöliitto, The Population Research Institute Working Papers E 28.

Martikainen, Tuomas & Tiilikainen, Marja (toim.). 2007. Maahanmuuttajanaiset. Kotoutuminen, perhe ja työ. 413 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja D 46.

Miettinen, Anneli. 2007. Pätkätyön tulevaisuus? Asiantuntijanäkemyksiä määräaikaisen työn kehittämistarpeista ja tulevasta kehityksestä Suomessa. 120 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 27. Painettu kirja on loppunut.

Miettinen, Anneli & Paajanen, Pirjo & Munck af Rosenschöld, Johan. 2007. DIALOG 2002. PPA2-kyselytutkimuksen kansainvälisen aineiston taulukkoraportti. Belgia, Hollanti, Italia, Itävalta, Kypros, Liettua, Puola, Romania, Saksa, Slovenia, Suomi, Tsekin tasavalta, Unkari, Viro. 72 s. Väestöliitto Väestöntutkimuslaitos. Ainoastaan verkkojulkaisuna.

Paajanen, Pirjo. 2007. Mikä on minun perheeni? Suomalaisten käsityksiä perheestä vuosilta 2007 ja 1997. Perhebarometri 2007. 92 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 30.

Paajanen, Pirjo & Miettinen, Anneli & Jääskeläinen, Marke. 2007. Mielipiteitä ja näkemyksiä väestönkehityksestä, perheestä ja perheellistymisestä Suomessa 2002. DIALOG-Population Policy Acceptance Survey/FINLAND (PPA2). 45 s. Taulukot ja yhteenveto. 167 s. Väestöliitto Väestöntutkimuslaitos. Ainoastaan verkkojulkaisuna.

Säävälä, Minna. 2007. Uussuomalainen nainen etsii paikkaansa. Venäläisten ja kosovonalbaanien elämänpolut työssä ja kotona. Tutkimusraportti FEMAGE-projekti 2007. 67 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 29.

2006

Hakovirta, Mia. 2006. Yksinhuoltajaäitien työllisyys, toimeentulo ja työmarkkinavalinnat. 203 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja D 45.

Miettinen, Anneli & Manninen, Aino. 2006. Sovittelua ja sopeutumista. Työn ja perheen yhteensovittamisen kysymyksiä määräaikaista tai osa-aikatyötä tekevien perheissä. 116 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 23. Painettu kirja on loppunut.

Moisio, Elina & Martikainen, Tuomas. 2006. Kykyjen mosaiikki? Suomalaisten asiantuntijoiden näkemyksiä moninaisuudesta työelämässä vuonna 2020. Delfoi-paneelin tuloksia. Monikko-projekti 2006. 85 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 25. Painettu kirja on loppunut.

Paajanen, Pirjo. 2006. Päivisin leiväntuoja, iltaisin hoiva-isä. Alle 3-vuotiaiden esikoislasten isien näkemyksiä ja kokemuksia isyydestä. Perhebarometri 2006. 105 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 24.

Ritamies, Marketta. 2006. Sinappikylvystä ehkäisypilleriin. Suomalaisen perhesuunnittelun historia. 331 s.Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja D 44.

Ruhanen, Milla & Martikainen, Tuomas. 2006. Maahanmuuttajaprojektit. Hankkeet ja hyvät käytännöt. 77 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 22. Painettu kirja on loppunut.

Shemeikka, Riikka. 2006. Fertility in Namibia. Changes in fertility levels in North-Central Namibia 1960-2001, including an assessment of the impact of HIV. 141 [86] p. Yearbook of Population Research on Finland 2006. Vol XLII. Supplement.

Finnish Yearbook of Population Research 2006, Vol. XLII. 170 p. In collaboration with The Finnish Demographic Society.

Turunen, Teemu & Miettinen, Anneli & Söderling, Ismo. 2006. WP 4. Country report Finland. Population related policies and general attitudes. 37 p. DIALOG Population Policy Acceptance Study (PPAS). Väestöliitto Väestöntutkimuslaitos. Ainoastaan verkkojulkaisuna.

2005

Alitolppa-Niitamo, Anne & Söderling, Ismo & Fågel, Stina (toim.). 2005. Olemme muuttaneet. Näkökulmia maahanmuuttoon, perheiden kotoutumiseen ja ammatillisen työn käytäntöihin. 114 s. Väestöliiton Väestöntutkimuslaitos & Väestöliiton Kotipuu. Painos on loppunut.

Kontula, Osmo & Miettinen, Anneli. 2005. Synthesis report on demographic behaviour, existing population related policies and expectations men and women have concerning the state. 151 p. Work package 4, report D 15. Working Papers E 19. DIALOG Population Policy Acceptance Study (PPAS).

Paajanen, Pirjo. 2005. Eri teitä vanhemmuuteen - kaksikymppisenä ja kolmekymmpisenä lapsen saaneiden näkemyksiä perheellistymisestä ja vanhemmuudesta. Perhebarometri 2005. 95 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 21.

Finnish Yearbook of Population Research 2005, Vol. XLI. 198 p. In collaboration with The Finnish Demographic Society.

Söderling, Ismo & Laitalainen, Elina. 2005. Summary of demographic trends and policy implications presented in the national reports. 62 p. Work package 4, report D 14. Working Papers E 20. DIALOG Population Policy Acceptance Study (PPAS).

Wilska, Terhi-Anna. 2005. Joustaako työ - joustaako perhe? Nuorten aikuisten epätyypillisen työn ja työelämän joustojen tarkastelu erityisesti perheiden ja perhellistymisen kannalta. 57 s. Väestöliitto Väestöntutkimuslaitos. Ainoastaan verkkojulkaisuna.

2004

Alitolppa-Niitamo, Anne. 2004. The icebreakers. Somali-speaking youth in Metropolitan Helsinki with a focus on the context of formal education. 146, [102] p. Väestöliitto, Publications of the Population Research Institute D 42.

Kontula, Osmo. 2004. Perhepolitiikka käännekohdassa. Perhebarometri 2004. 155 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 18.

Kärki, Kimi. 2004. Power and control. Perspectives on integration and multiculturalism in Europe. 254 p. Publications of the Population Research Institute D 43 & Publications of the Doctoral Program of Cultural Interaction and Integration 8.

Finnish Yearbook of Population Research 2004, Vol. XL. 234 p. In collaboration with The Finnish Demographic Society.

Söderling, Ismo. 2004. (toim.). Väestöpolitiikan lähiajan haasteet. Väestöliiton väestöpoliittinen seminaari 12.9.2003, Helsinki. Esitelmät ja kommenttipuheenvuorot. 83 s. Väestöliitto Väestöntutkimuslaitos. Ainoastaan verkkojulkaisuna.

2003

Haavio-Mannila, Elina & Kontula, Osmo. 2003. Sexual trends in the Baltic Sea Area. 272 p. Publications of the Population Research Institute D 41.

Paajanen, Pirjo. 2003. Parisuhde koetuksella. Käsityksiä parisuhteesta ja sen purkautumisesta. Perhebarometri 2003. 103 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 17.

Parviainen, Heikki. 2003. Kansainvälinen adoptiotoiminta Suomessa vuosina 1970-2000. 100 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 15.

Pensola, Tiina. 2003. From past to present. Effect of lifecourse on mortality, and social class differences in mortality in middle adulthood. Yearbook of Population Research in Finland 2003, Vol. XXXIX Supplement. In collaboration with The Finnish Demographic Society.

Söderling, Ismo (ed.). 2003. Workshop on demographic and cultural specificity and the integration of migrants, March 21-23, 2002, Helsinki, Finland. Solicited papers. 140 p. Working papers E 16. In co-operation with NIEPS Network for Integrated European Population Studies.

Finnish Yearbook of Population Research 2003, Vol. XXXIX. 280 p. In collaboration with The Finnish Demographic Society.

2002

Forsander, Annika. 2002. Luottamuksen ehdot. Maahanmuuttajat 1990-luvun suomalaisilla työmarkkinoilla. 283, [4] s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja D 39.

Helander, Reetta & Mikkonen, Anna. 2002. Ikävä äitiä... Ilman huoltajaa tulleet pakolaislapset Suomessa. 140 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 13.

Ojala, Eija Maarit & Kontula, Osmo. 2002. Tarvitseeko minua kukaan? Keski-ikäiset yksineläjät perhekeskeisessä yhteisössä. 163 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja D 40.

Paajanen, Pirjo. 2002. Saako haikara tulla käymään? Suomalaisten lastenhankinnan ihanteet ja todellisuus. Perhebarometri 2002. 103 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 14.

Finnish Yearbook of Population Research 2002, Vol. XXXVIII. Articles on demography in honor of Professor Tapani Valkonen on his 60th birthday. 227 p. In collaboration with The Finnish Demographic Society.

2001

Haavio-Mannila, Elina & Kontula, Osmo. 2001. Seksin trendit meillä ja naapureissa.592 s  Helsinki: WSOY, 2001.

Haavio-Mannila, Elina & Kontula, Osmo & Kuusi, Elina. 2001. Trends in sexual life. Measured by national sex surveys in Finland in 1971, 1992 and 1999, and a comparison to a sex survey in St. Petersburg in 1996. 309 p. Väestöliitto, The Population Research Institute Working Papers E 10.

Kontula, Osmo & Cacciatore, Raisa & Apter, Dan & Bildjuschkin, Katriina & Törhönen, Marjatta & Koski, Seija & Tiilo, Leena. 2001. Koululaisten tiedot seksuaaliterveydestä. 105, [6] s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 11.

Paajanen, Pirjo. 2001. Lapsen vapaa-aika huoltajan silmin. Perhebarometri 2001. 102 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 12.

Ritala-Koskinen, Aino. 2001. Mikä on lapsen perhe? Tulkintoja lasten uusperhesuhteista. 233 s.Väestöliitto,  Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja D 38.

Yearbook of Population Research in Finland 2001, Vol. XXXVII. 175 p.

2000

Papp, Krista & Kontula, Osmo & Kosonen, Kati. 2000. Nuorten aikuisten seksuaalikäyttäytyminen ja seksuaaliset riskinotot. 262 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja D 36.

Lottes, Ilsa & Kontula, Osmo (ed.). New views on sexual health. The case of Finland. 339 p. Väestöliitto, Publications of the Population Research Institute D 37.The printed book is sold out.

Seppälä, Nina. 2000. Yhteispelillä lapsen parhaaksi. Vanhempien ja ammattikasvattajien näkemyksiä lasten kasvatuksesta. Perhebarometri 2000. 80 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 9.

Yearbook of Population Research in Finland 2000, Vol. XXXVI. 232 p.

1999

Halttunen, Timo. 1999. "Tarttis pärjätä ittekki". Toimeentulotuki ja lapsiperheiden taloudellinen selviäminen. 133 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja D 35.

Oinonen, Liisa. 1999. Vietnamilaisia, suomalaisia vai suomenvietnamilaisia? Pääkaupunkiseudun vietnamilaisten etnisyys ja identiteetti 1990-luvulla. 100, [14] s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 6.

Reuna, Veera. 1999. Vanhemmuutta toteuttamassa. Päiväkotilasten vanhempien ja päiväkotien henkilökunnan mielipiteitä lapsiperheiden arjesta ja lasten kasvatuksesta. Perhebarometri 1999. 83 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 7.

Söderling, Ismo. 1999. Perheitä meiltä ja muualta. Suomalaisten näkemyksiä omista ja maahanmuuttajien perheistä. 149 s. Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos Katsauksia E 8.

Yearbook of Population Research in Finland 1998-1999, Vol. XXXV. 212 p.

1998

Lindgren, Jarl Living arrengements of the aged in Finland / Jarl Lindgren, Anneli Miettinen, Mauri Nieminen
Helsinki : The Population Research Institute of Väestöliitto, The Family Federation of Finland, 1998

Reuna, Veera Perhebarometri 1998 : Vastuu perheen arjessa. Helsinki : Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos, 1998. ISBN 952-9605-40-4 (Katsauksia / Väestöntutkimuslaitos, Väestöliitto. E, ISSN 1455-2191 ; 4)

Alkio, Paula. Vanheneva väestö - maailmanlaajuinen haaste / Paula Alkio, Ilona Korhonen (toim.)
Helsinki : Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos, 1998 ISBN 952-9605-44-7
(Väestöliiton väestötietosarja, ISSN 1239-4084 ; 7)

Ritamies, Marketta. Aikuiset avunsaajina / Marketta Ritamies, Stina Fågel. Helsinki : Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos, 1998 ISBN 952-9605-41-2 (Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja. D, ISSN 0357-4725 ; 1998, 33)

Söderling, Ismo. A changing pattern of migration in Finland and its surroundings. Helsinki : Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos, 1998. ISBN 952-9605-34-X. (Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja. D, ISSN 0357-4725 ; 32)

Kontula, Osmo. Köyhiä ja kipeitä : Taloudellisen laman terveysvaikutuksia 1990-luvulla / Osmo Kontula, Heimo Viinamäki, Kaj Koskela. Helsinki : Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos, 1998
ISBN 952-9605-43-9. (Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja. D, ISSN 0357-4725 ; 34)

Suomen väestö 2031 - Miten, mistä ja kuinka paljon? : Väestöpoliittinen raportti Suomen väestön kehityksestä vuoteen 2030. Helsinki : Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos, 1998 ISBN 952-9605-42-0
(Katsauksia / Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos. E, ISSN 1455-2191 ; 5)

Yearbook of Population Research in Finland 1997 / Ismo Söderling (Editor), Ulla-Maija Mattila (Editorial assistant) ; Mika Takoja, (Technical assistant); Kosonen, Liisa (Language revision and translation)
Helsinki : The Population Research Institute = Väestöntutkimuslaitos ; Väestöliitto, The Family Federation of Finland, 1998 (Yearbook of Population Research in Finland, ISSN 0506-3590 ; 1997, 34)

1997

Reuna, Veera. Perhebarometri 1997 : Selvitys suomalaisten perheeseen liittyvistä käsityksistä
Helsinki : Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos, 1997. ISBN 952-9605-28-5. (Katsauksia / Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos. E, ISSN 1455-2191 ; 1997, 3)

Väestölastuja : Jouko Hulkko 60 vuotta 29.8.1997 / Paula Alkio, Ismo Söderling, Mika Takoja (toim.)
Helsinki : Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos, 1997. ISBN 952-9605-23-4

Söderling, Ismo. Maahanmuuttoasenteet ja elämänhallinta
Helsinki : Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos, 1997. ISBN 952-9605-26-9. (Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja. D, ISSN 0357-4725 ; 30)

Lindgren, Jarl. Non-marital cohabitation and union dissolution. Helsinki : Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos, 1997. ISBN 952-9605-29-3. (Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja. D, ISSN 0357-4725 ; 31)

Halttunen, Timo. Laatu Väestöliiton lastenhoitopalvelussa : Kyselytutkimus palvelun laadusta
Helsinki : Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos, 1997

Väheneekö väki - paranevatko pidot? : Väestöntutkimuslaitos 50 vuotta / Alkio Paula, Söderling Ismo, Takoja Mika. Helsinki : Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos, 1997
ISBN 952-9605-20-X

Jabir, Mohamed. Horn of Africa : Family, population, and development
ISBN 952-9605-22-6 (The Population Research Insitute. The Family Federation of Finland. Working Papers. E, ISSN 1455-2191 ; 1997, 1)

Miettinen, Anneli. Work and family : data on women and men in Europe
Helsinki : The Population Research Institute, The Family Federation of Finland, 1997. ISBN 952-9605-25-0
(The Population Research Insitute. The Family Federation of Finland. Working Papers. E, ISSN 1455-2191 ; 2)

1996

Ritamies, Marketta. Ensimmäiset parisuhteet / Marketta Ritamies, Anneli Miettinen
Helsinki : Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos, 1996. ISBN 952-9605-16-1
(Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja. D, ISSN 0357-4725 ; 1996, 29)

Yearbook of Population Research in Finland 1996 / Jarl Lindgren (Editor), Ulla-Maija Mattila (Editorial assistant) Helsinki : The Population Research Institute = Väestöntutkimuslaitos ; Väestöliitto, The Family Federation of Finland, 1996
(Yearbook of Population Research in Finland, ISSN 0506-3590 ; 1996, 33)

1995

Auvinen, Riitta. Lapsiperhe Suomessa. Helsinki : Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos, 1995. ISBN 952-9605-12-9 (Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja. D, ISSN 0357-4725 ; 1995, 28)

Yearbook of Population Research in Finland 1994-1995 / Jarl Lindgren (Editor), Ulla-Maija Mattila (Editorial assistant) Helsinki : The Population Research Institute = Väestöntutkimuslaitos ; Väestöliitto, The Family Federation of Finland, 1995 (Yearbook of Population Research in Finland, ISSN 0506-3590 ; 1995, 32)

1993

Väestöntutkimuksen vuosikirja = Yearbook of Population Research in Finland 1993 / Jarl Lindgren (Editor), Ulla-Maija Mattila (Editorial Assistant) Helsinki : The Population Research Institute = Väestöntutkimuslaitos ; Väestöliitto, The Family Federation of Finland, 1993 (Yearbook of Population Research in Finland, ISSN 0506-3590 ; 1993, 31)

1992

Maunula, Minna. Nuoret ja kondomi : selvitys nuorten ehkäisyyn liittyvistä tiedoista, taidoista ja toiveista
Helsinki : Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos, 1992. ISBN 952-9605-02-1

Ritamies, Marketta. Turun väestön nykyinen ja tuleva tila. Helsinki : Väestöliitto ; Väestöntutkimuslaitos, 1992. (Julkaisematon moniste)

Väestöntutkimuksen vuosikirja = Yearbook of Population Research in Finland 1992 / Jarl Lindgren (Editor), Ulla-Maija Mattila (Editorial assistant) Helsinki : The Population Research Institute = Väestöntutkimuslaitos ; Väestöliitto, The Finnish Population and Family Welfare Federation, 1992

1991

Hulkko, Jouko. Perhepolitiikka Euroopassa : katsaus Euroopan valtioiden perhepolitiikkaan 1980-luvun lopulla. Helsinki : Väestöliitto ; Väestöntutkimuslaitos, 1991. ISBN 951-9048-94-4. (Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja. D, ISSN 0357-4725 ; 1991, 26)

Väestöntutkimuksen vuosikirja = Yearbook of Population Research in Finland 1991 / Jarl Lindgren (Editor), Ulla-Maija Mattila (Editorial assistant) Helsinki : The Population Research Institute = Väestöntutkimuslaitos ; Väestöliitto, The Finnish Population and Family Welfare Federation, 1991 (Yearbook of Population Research in Finland, ISSN 0506-3590 ; 1991, 29)

1990

Lindgren, Jarl. Socio-demographic changes and pension aspects in Finland. Helsinki : Väestöntutkimuslaitos, Väestöliitto, 1990. (Moniste)

Lindgren, Jarl. Syntyvyyden lisääntymisen problematiikka. Helsinki : Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos, 1990. (Moniste)

Lindgren, Jarl. Towards and aging society : some demographic and socioeconomic aspects of population aging in Finland. Helsinki : Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos, 1990
ISBN 951-9048-88-X. (Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja. D, ISSN 0357-4725 ; 1990, 25)

Ritamies, Marketta. Väestön, koulutuksen, talouden, kulutus- ja käyttäytymistapojen tuleva kehitys eräissä maissa. Helsinki : Väestöntutkimuslaitos ; Väestöliitto, 1990

Väestöntutkimuksen vuosikirja = Yearbook of Population Research in Finland 1990 / The Population Research Institute = Väestöntutkimuslaitos ; Jarl Lindgren (Editor), Ulla-Maija Mattila (Editorial assistant)
Helsinki : The Population Research Institute = Väestöntutkimuslaitos ; Väestöliitto, 1990

1989

Ritamies, Marketta. Väestöalan kehitysyhteistyö : taustaselvitys ja ehdotus Suomen avun suuntalinjoiksi
Helsinki : Väestöntutkimuslaitos ; Väestöliitto, 1989. ISBN 951-9048-89-8
(Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja. D, ISSN 0357-4725 ; 1989, 24)

Väestöntutkimuksen vuosikirja = Yearbook of Population Research in Finland 1989 / Jarl Lindgren (Editor), Ulla-Maija Mattila (Editorial assistant)
Helsinki : The Population Research Institute = Väestöntutkimuslaitos ; Väestöliitto, 1989
(Yearbook of Population Research in Finland, ISSN 0506-3590 ; 1989, 27)

1988

Finnäs, Fjalar. Fruktsamhetsutvecklingen in finländska kohorter födda 1932-58 : En analys av födelseintervall. Helsinki : Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos, 1988. ISBN 951-9048-81-2
(Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja. D, ISSN 0357-4725 ; 1988, 22)

Lindgren, Jarl. Uudelleen avioituminen / Jarl Lindgren, Mauri Nieminen. Helsinki : Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos, 1988 ISBN 951-9048-79-0. (Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja. D, ISSN 0357-4725 ; 1988, 21)

Ritamies, Marketta. Yksin olevat : ei naimisissa olevien ja yksin asuvien tarkastelua. Helsinki : Väestöntutkimuslaitos ; Väestöliitto, 1988. ISBN 951-9048-83-9. (Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja. D, ISSN 0357-4725 ; 1988, 23)

Hirstiö-Snellman, Paula. Lapsiperheiden käytettävissä olevat tulot perhetyypeittäin ja tuloryhmittäin
Helsinki : Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos, 1988. ISBN 951-9048-78-2
(Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja. D, ISSN 0357-4725 ; 1988, 20)

Väestöntutkimuksen vuosikirja = Yearbook of Population Research in Finland 1988 / Jarl Lindgren (Editor), Ulla-Maija Mattila (Editorial Assistant). Helsinki : The Population Research Institute = Väestöntutkimuslaitos ; Väestöliitto, 1988. (Yearbook of Population Research in Finland, ISSN 0506-3590 ; 1988, 26)

1987

Haimi, Olavi
Väestöntutkimus : Periaatteet ja menetelmät
Helsinki : Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos, 1987
ISBN 951-9048-73-1
(Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja. D, ISSN 0357-4725 ; 1987, 19)

Lutz, Wolfgang
Finnish fertility since 1722 : Lessons from an extended decline
Helsinki : The Population Research Institute, 1987
ISBN 951-9048-74-X
(Publications of the Population Research Institute. D, ISSN 0357-4725 ; 18)

Väestöntutkimuksen vuosikirja = Yearbook of Population Research in Finland 1987 / Jarl Lindgren (Editor), Ulla-Maija Mattila (Editorial assistant)
Helsinki : The Population Research Institute = Väestöntutkimuslaitos ; Väestöliitto, 1987
(Yearbook of Population Research in Finland, ISSN 0506-3590 ; 25)

1986

Abortit meillä ja muualla
ISBN 951-9048-68-5
(Julkaisusarja D, ISSN 0357-4725 ; 16)

Avioero ja ikä
ISBN 951-9048-67-7
(Julkaisusarja D, ISSN 0357-4725 ; 1986, 15)

Mustonen, Heli
Lasten syntymät ja työssäkäynti naisen elämänkulussa : Kohorttitutkimus lasten syntymien ajoittumisesta ja naisten työssäkkäynnistä toisen maailmansodan jälkeisessä Suomessa
ISBN 951-9048-72-3
(Julkaisusarja D, ISSN 0357-4725 ; 17)

Väestöntutkimuksen vuosikirja = Yearbook of Population Research in Finland 1986 / Jarl Lindgren (Editor), Ulla-Maija Mattila (Editorial Assistant)
Helsinki : The Population Research Institute = Väestöntutkimuslaitos ; [Väestöliitto], 1986
(Yearbook of Population Research in Finland, ISSN 0506-3590 ; 24)

1985

Peräläinen, Antero
Lapsiperheet : pieni vähemmistö vai valtaenemmistö
Helsinki : Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos, 1985
ISBN 951-9048-66-9
(Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja. D, ISSN 0357-4725 ; 14)

Väestöntutkimuksen vuosikirja = Yearbook of Population Research in Finland 1985 / Jarl Lindgren (Editor), Ulla-Maija Mattila (Editorial Assistant)
Helsinki : The Population Research Institute = Väestöntutkimuslaitos ; [Väestöliitto], 1985
ISBN 951-9048-64-2
(Yearbook of Population Research in Finland, ISSN 0506-3590 ; 23)

1984

Ritamies, Marketta
Lapsilukuihanne - toive vai tavoite / Marketta Ritamies, Olavi Riihinen, Heli Penttinen, Aimo Pulkkinen
ISBN 951-9048-61-8
(Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja. D, ISSN 0357-4725 ; 1984, 13)

Lindgren, Jarl
Towards smaller families in the changing society : Fertility transition during the first phase of industrialization in three Finnish municipalities
Helsinki : The Population Research Institute ; The Population Research Institute = Väestöntutkimuslaitos ; Väestöntutkimuslaitos, 1984
ISBN 951-9048-56-1
(Publications of the Population Research Institute. D, ISSN 0357-4725 ; 11)

Väestötietoja Suomesta kuvin ja numeroin / Jarl Lindgren, Aimo Pulkkinen (toim.)
ISBN 951-9048-58-8
(Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja. D, ISSN 0357-4725 ; 1984, 12)

Avioerot 1950-1981 avioliitto kohorteittain / Jarl Lindgren, Aimo Pulkkinen
ISBN 951-9048-55-3

Avioerot 1950-1981 avioliitto-kohorteittain / Jarl Lindgren, Aimo Pulkkinen
Helsinki : The Population Research Institute = Väestöntutkimuslaitos, 1984
ISBN 951-9048-55-3
(Julkaisusarja D, ISSN 0357-4725 ; 1984, 10)

Väestöntutkimuksen vuosikirja = Yearbook of Population Research in Finland 1984 / Jarl Lindgren (Editor), Ulla-Maija Mattila [Editorial Assistant]
Helsinki : The Population Research Institute = Väestöntutkimuslaitos ; [Väestöliitto], 1984
ISBN 951-9048-57-X
(Yearbook of Population Research in Finland, ISSN 0506-3590 ; 22)

1983

Väestöntutkimuksen vuosikirja = Yearbook of Population Research in Finland 1983 / Jarl Lindgren (Editor), Ulla-Maija Mattila [Editorial assistant]
Helsinki : The Population Research Institute = Väestöntutkimuslaitos ; [Väestöliitto], 1983
ISBN 951-9048-53-7
(Yearbook of Population Research in Finland, ISSN 0506-3590 ; 21)

1982

Hulkko, Jouko
Europe and the European family in the turn of the century
Helsinki : The Population Research Institute = Väestöntutkimuslaitos, 1982
ISBN 951-9048-45-6
(Julkaisusarja D, ISSN 0357-4725 ; 1982, 8)

Suomen väestönkehitys 1970-luvulla / Jarl Lindgren, Marketta Ritamies
Helsinki : Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos ; Väestöntutkimuslaitos, 1982
ISBN 951-9048-46-4
(Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja. D, ISSN 0357-4725 ; 9)

Väestöntutkimuksen vuosikirja = Yearbook of Population Research in Finland 1982 / Jarl Lindgren (Editor)
Helsinki : The Population Research Institute = Väestöntutkimuslaitos ; [Väestöliitto], 1982
ISBN 951-9048-49-9
(Yearbook of Population Research in Finland, ISSN 0506-3590 ; 20)

1981

Väestöntutkimuksen vuosikirja = Yearbook of Population Research in Finland 1981 / Jarl Lindgren (Editor)
Helsinki : The Population Research Institute = Väestöntutkimuslaitos ; [Väestöliitto], 1981
ISBN 951-9048-35-9
(Yearbook of Population Research in Finland, ISSN 0506-3590 ; 19)

1980

Riihinen, Olavi
Suomalaisen perheen lapsiluku / Olavi Riihinen, Aimo Pulkkinen, Marketta Ritamies
Helsinki : Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos, 1980
ISBN 951-9048-38-3
(Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja. D, ISSN 0357-4725 ; 7)

Väestöntutkimuksen vuosikirja = Yearbook of Population Research in Finland 1980 / Jarl Lindgren (Editor)
Helsinki : The Population Research Institute = Väestöntutkimuslaitos ; [Väestöliitto], 1980

1979

Ritamies, Marketta
Syntyvyyden muutokset ja lailliset raskaudenkeskeytykset
Helsinki : Väestöntutkimuslaitos, 1979
ISBN 951-9048-34-0
(Julkaisusarja D, ISSN 0357-4725 ; 6)

Väestöntutkimuksen vuosikirja = Yearbook of Population Research in Finland 1979 / Jarl Lindgren (Editor)
Helsinki : Väestöntutkimuslaitos = The Population Research Institute ; [Väestöliitto], 1979
ISBN 951-9048-33-2
(Yearbook of Population Research in Finland, ISSN 0506-3590 ; 17)

1978

Leppo, Kimmo
Contraception in Finland in a public health perspective
Helsinki : The Population Research Institute = Väestöntutkimuslaitos ; Väestöntutkimuslaitos, 1978
ISBN 951-9048-31-6
(Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja. D, ISSN 0357-4725 ; 5)

1977

Elovainio, Päivi
Mikä särkee avioliiton
Helsinki : Väestöntutkimuslaitos, 1977
ISBN 951-9048-29-4
(Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja. D, ISSN 0357-4725 ; 4)

Väestöntutkimuksen vuosikirja = Yearbook of Population Research in Finland 1977 / Jarl Lindgren (ed.)
Helsinki : Väestöntutkimuslaitos = The Population Research Institute ; [Väestöliitto], 1977
ISBN 951-9048-27-8
(Yearbook of Population Research in Finland, ISSN 0506-3590 ; 15)

Väestöntutkimuksen vuosikirja = Yearbook of Population Research in Finland 1978 / Jarl Lindgren (Editor)
ISBN 951-9048-30-8
(Yearbook of Population Research in Finland, ISSN 0506-3590 ; 16)

1976

Huttunen, Juhani
Reaalinen nettopalkka perhetyypeittäin vuosina 1965-1976 / Juhani Huttunen, Seppo Roikonen
Helsinki : Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos ; Väestöntutkimuslaitos, 1976
ISBN 951-9048-25-1
(Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja. D, ISSN 0357-4725 ; 3)

Vuoden 1974 syntyvyyden kasvu
Helsinki : Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos ; Väestöntutkimuslaitos, 1976
ISBN 951-9048-12-x
(Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja. D, ISSN 0357-4725 ; 2)

Väestöntutkimuksen vuosikirja = Yearbook of Population Research in Finland 1975-1976 / Jarl Lindgren (ed.)
Helsinki : Väestöntutkimuslaitos = The Population Research Institute ; [Väestöliitto], 1976
ISBN 951-9048-23-5
(Yearbook of Population Research in Finland ; 14)

1975

Ritamies, Marketta
Suomalaisten perhekoko : Sattuma vai suunnitelma / Marketta Ritamies, Elina Visuri
Helsinki : Väestöliitto, Väestöntutkimuslaitos, 1975
ISBN 951-9048-20-0
(Väestöntutkimuslaitoksen julkaisusarja. D, ISSN 0357-4725 ; 1975, 1)

Suomalaisen syntyvyyden kehityskuva
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1975
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1975,38)

Suominen, Leena
Perhepolitiikan perustelut Suomessa : Sisällön erittelylle rakentuva tutkimus maamme kansanedustajien vuona 1943-1973 tekemien perhepoliittisten aloitteiden perusteluista
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1975
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1975, 36)

1974

Auvinen, Riitta
De l'avenir de la famille et de la politique familiale
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1974
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1974, 37)

Kotitaloustyön arvo : Työaikatutkimukseen perustuva arviointiyritys
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1974
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1974, 35)

Pulkkinen, Aimo
Asumistavoitteiden valinnat mahdollisuuksien rajaamina
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1974
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1973, 34)

Väestöntutkimuksen vuosikirja = Yearbook of Population Research in Finland 1973-1974 / Jarl Lindgren (ed.)
Helsinki : Väestöntutkimuslaitos = The Population Research Institute ; [Väestöliitto], 1974
ISBN 951-9048-10-3
(Yearbook of Population Research in Finland ; 13)

1973

Population and development in Finland : Reply of Finland to the UN second inquiry on population and development / The Population Research Institute = Väestöntutkimuslaitos
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1973
(Sarja A / Väestöpoliittinen tutkimuslaitos ; 1973, 14)

Lindgren, Jarl
Legislation directly and indirectly influence fertility in Finland
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1973
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1973, 31)

Koskelainen, Osmo
Pohjoissuomalaisten nuorten miesten seksuaalisesta käyttäytymisestä / Osmo Koskelainen, Kimmo Leppo, Kai Sievers
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1973
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1973, 32)

Koskelainen, Osmo
Seksuaalikäyttäytymistä ja ehkäisytapoja koskevan tutkimuksen metodiraportti / Osmo Koskelainen, Kimmo Leppo, Kai Sievers
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1973
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1973, 33)

1972

Kaikkonen, Taru Marjut
Avioerolasten ja au-lasten elatusavut : Tutkimus avioerolasten ja au-lasten elatusapujen määräytymisestä tuomioistuimissa
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1972
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1972, 30)

Lantbruket och arbetskraften : En framtisdsstudie
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1972
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1972, 29)

Väestöntutkimuksen vuosikirja = Yearbook of Population Research in Finland 1971 / Jarl Lindgren (ed.)
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos = Population Research Institute, 1972
(Yearbook of Population Research in Finland ; 12)

1971

Niemi, Iiris
Opintojen rahoitus ja opintotuki 1. ja 2. asteen kouluissa
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1971
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1971, 27)

Ritamies, Marketta
Yhteiskunta muuttuu : Miten käy ammattien?
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1971
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1971, 28)

1970

Sanaksenaho. Seppo
Liikenne- ja kaupunkisuunnittelun vaikutus liikenneturvallisuuteen
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1970
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1970, 23)

Haavio-Mannila, Elina
Miksi ihmiset muuttavat
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1970
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1970, 24)

Huhtala, Aulikki
Nuorten avioparien perhesuunnittelu
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1970
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1970, 25)

Sukupuolten tasa-arvo ja koulutus
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1970
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1970, 26)

1969

Strömmer, Aarno
Väestöllinen muuntuminen Suomessa : Analyyttinen kuvaus syntyvyyden, kuolevuuden ja luonnollisen kasvun tähänastisesta kehityksestä ja alueellisesta vaihtelusta
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1969
(Sarja A / Väestöpoliittinen tutkimuslaitos ; 1969, 13)

Auvinen, Riitta
Ansioäiti ja kotiäiti : The repercussions of scientific and technological development on the status of women = The report of Finland for United Nations in 1969
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1969
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1969, 19)

Visuri, Elina
Family planning and the status of women in Finland
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1969
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1969, 20)

Maaseudun asunto-oloissa 1950-luvulla tapahtuneet muutokset
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1969
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1969, 21)

Ritamies, Marketta
Porvoon kaupungin ja maalaiskunnan työvoima
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1969
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1968, 17)

Lindgren, Jarl
Teollisuuden työvoiman ja ammattikoulutuksen tarve Porvoon kaupungissa ja maalaiskunnassa
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1969
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1969, 18)

Väestöntutkimuksen vuosikirja = Yearbook of Population Research in Finland 1969 / Jarl Lindgren (ed.)
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos = Population Research Institute, 1969
(Yearbook of Population Research in Finland ; 11)

1968

Visuri, Elina
Köyhyys ja lastensynnytys : Tutkimus perhesuunnittelun päämääristä, keinoista ja tuloksesta huoltapua saaneissa helsinkiläisperheissä / Väestöpoliittinen tutkimuslaitos
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1968
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1968, 15)

Auvinen, Riitta
Ansioäiti ja kotiäiti : Sosiaalitieteellinen haastattelututkimus ansioäidin ja kotiäidin osan valintaan vaikuttavista tekijöistä
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1968
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1968, 16)

Ikä ja avioliitto
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1968
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1968, 13)

Kekäläinen, Toivo
Intian väestöongelma
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1968
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1968, 12)

Tutkimus ekologisen rakenteen pysyvyydestä
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1968
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1968, 14)

Väestöntutkimuksen vuosikirja = Yearbook of Population Research in Finland 1967-1968 / Paavo Piepponen, Jarl Lindgren (Editors)
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos = The Population Research Institute, 1968
(Väestöntutkimuksen vuosikirja ; 10)

1967

Wartiovaara, Kirsti
Suomalaisia tutkimuksia nuorison käyttäytymisestä ja asenteista
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1967
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1967, 11)

1966

Kaupungistumisen yhteiskunnalliset vaikutukset
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1966
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1966, 10)

Miesten ylikuolevuus Suomessa / Paavo Piepponen, Marketta Ritamies
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1966
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1966, 8)

Visuri, Elina
Uusien syntyvyyden säännöstelykeinojen sosiaalisista vaikutuksista
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1966
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1966, 7)

Vapaan abortin maat
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1966
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1966, 9)

Väestöntutkimuksen vuosikirja = Yearbook of Population Research in Finland 1965-1966 / Paavo Piepponen (ed.)
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos = Population Research Institute, 1966
(Yearbook of Population Research in Finland ; 9)

1965

Expenditure on children : Summary
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1965
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1965, 3)

Lasten kulutusmenot
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1965
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1965, 2)

Maaseudun asuinrakennukset vuonna 1960
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1965
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1965, 6)

Maaseudun asunto-olot vuonna 1960
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1965
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1965, 5)

Syväniemi, Keijo
Oppikouluun pyrkiminen ja siinä epäonnistuminen
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1965
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1965, 4)

1964

Early marriage in Finland, 1878-1960
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1964
(Väestöpoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisuja, Sarja B ; 1964, 1)

Väestöntutkimuksen vuosikirja = Yearbook of Population Research in Finland 1963-1964 / Paavo Piepponen (ed.)
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos = Population Research Institute, 1964
(Yearbook of Population Research in Finland ; 8)

1962

Purola, Tapani
Tulot ja asuminen : Tutkimus tulojen, asumismenojen ja asumistiheyden välisestä suhteesta Suomen kaupunkien uusissa kerrostaloasunnoissa v. 1960
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1962
(Sarja A / Väestöpoliittinen tutkimuslaitos ; 1962, 12)

Väestöntutkimuksen vuosikirja = Yearbook of Population Research in Finland 1961-1962 / Aarno Strömmer (ed.)
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos = Population Research Institute, 1962
(Yearbook of Population Research in Finland ; 7)

1961

Tuura, Antti
Väestön ja työvoiman kasvu Suomessa vuoteen 1970 / Antti Tuura, Tapani Purola
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1961
(Sarja A / Väestöpoliittinen tutkimuslaitos ; 1961, 11)

1960

Väestöntutkimuksen vuosikirja = Yearbook of Population Research in Finland 1960 / Aarno Strömmer (ed.)
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos = Population Policy Research Institute, 1960
(Yearbook of Population Research in Finland ; 6)

1958

Nieminen, Armas
Asunnonhankinnan rahoitus : Tutkimus Helsingissä sekä Jyväskylän kaupungissa ja sen ympäristökunnissa v. 1955 valmistuneiden kerrostalo- ja omakotiasuntojen hankinnan rahoituksesta / Armas Nieminen, Tapani Purola
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1958
(Sarja A / Väestöpoliittinen tutkimuslaitos ; 1958, 10)

1957

Tuura, Antti
Kotkan väestö- ja asunto-olot
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1957
(Sarja A / Väestöpoliittinen tutkimuslaitos ; 1957, 9)

Tutkimus asunnonhankinnan rahoituksesta / Armas Nieminen, Tapani Purola
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1957

1956

Väestöliiton vuosikirja V : Kansanterveys ja abortit = Väestöliiton vuosikirja 5
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1956
(Väestöntutkimuksen vuosikirja ; 5)

1954

Strömmer, Aarno
Paikkakunnallisen asunnontarpeen selvitys tilastollisena tehtävänä
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1954
(Sarja A / Väestöpoliittinen tutkimuslaitos ; 1954, 7)

Strömmer, Aarno
Tampereen väestö, sen asunto-olot ja asunnontarve
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1954
(Sarja A / Väestöpoliittinen tutkimuslaitos ; 1954, 8)

Väestöliiton vuosikirja IV = Väestöliiton vuosikirja 4 . Asunto-olomme ja niiden kehittäminen
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1954
(Väestöntutkimuksen vuosikirja ; 4)

1951

Nieminen, Armas
Taistelu sukupuolimoraalista. Avioliitto- ja seksuaalikysymyksiä suomalaisen hengenelämän ja yhteiskunnan murroksessa sääty-yhteiskunnan ajoilta 1910-luvulle.
Helsinki : Väestöpoliittinen tutkimuslaitos, 1951
(Sarja A / Väestöpoliittinen tutkimuslaitos ; 1951, 6)

Lento, Reino
Maassamuutto ja siihen vaikuttaneet tekijät Suomessa vuosina 1878-1939