« takaisin Tulosta

Sivun sijainti: Etusivu » Väestöliitto

Väestöliitto

Väestöliitto on sosiaali- ja terveysalalla toimiva asiantuntijajärjestö.
Väestöliitto edistää sääntöjensä mukaisesti perheiden, nuorten ja koko väestön hyvinvointia, terveyttä ja turvallisuutta sekä onnellista ja tasapainoista elämää. Toiminta painottuu nuorten ja perheiden hyvinvoinnin lisäämiseen, suomalaisen yhteiskunnan monikulttuurisuuden vahvistamiseen sekä seksuaaliterveyden edistämiseen.

Väestöliitto toimii yhteiskunnallisena vaikuttajana, luotettavana tutkijana ja kehittäjänä sekä palveluiden tuottajana. Väestöliiton toiminnalla on myös kansainvälinen ulottuvuus.Liitto jalkauttaa toimintaansa ja tekee sitä tunnetuksi tiedottamalla, kouluttamalla ja julkaisemalla toimialaansa liittyviä materiaaleja.

Väestöliitto on perustettu vuonna 1941. Väestöliiton puheenjohtaja on VTL Maria Kaisa Aula ja toimitusjohtaja OTK Eija Koivuranta.

Väestöliitto-konserniin kuuluvat Väestöliitto ry:n lisäksi Väestöliiton klinikat Oy, Väestöliiton Kotisisar Oy, ja Väestöliiton Familia Oy. Yhtiöt ovat täysin Väestöliiton omistamia ja niiden toiminnasta saatava tuotto käytetään kokonaan järjestön toimintaan.

Tutustu Väestöliiton historiaan valokuvien avulla uudessa kuvagalleriassa.

25.2.2017 klo 11:43:25