ÄNDRADE CHAT-TIDER HOS POJKARNAS TELEFON!

Från och med september 2019 är chaten öppen måndag-onsdag 16:00-18:00 och torsdag-fredag 13:00-15:00. Om du vill chatta på svenska, välkommen att chatta på onsdagar klockan 16:00-18:00 med signaturen "Väestöliiton asiantuntija Emil".

Visste du att man kan ringa till Pojkarnas telefon också på svenska? Du når oss tisdagar och torsdagar på vårt vanliga nummer 0800 94884!

Pojkarnas telefon är en nationell samtalsjour för alla som identifierar sig som pojkar och unga män under 20 år. På finska har Poikien Puhelin fungerat ända sedan 2007 och är öppen alla vardagar under skolornas terminer klockan 13:00-18:00.

För närvarande kan vi erbjuda två tvåspråkiga telefontider i veckan då du kan tala svenska:

tisdagar 15:30-18:00 och torsdagar 13:00-15:30.

Det är gratis att ringa till oss och man får vara anonym. Många av dem som ringer till oss undrar över eller vill tala om kropp och hälsa, sex och relationer, känslor och värderingar eller om skolan, fritiden och kompisarna. Men man får ringa om precis vad som helst! Det kan handla om något som känns jobbigt eller något trevligt, eller så kanske du annars bara vill prata en stund med en vuxen.

Vi som svarar i Pojkarnas telefon är ett multiprofessionellt team på fyra män som jobbar på Befolkningsförbundet, väl insatta i frågor som berör pojkar och unga män. Verksamheten finansieras huvudsakligen av STEA.

Vid sidan av samtalsjouren erbjuder Pojkarnas telefon också hjälp via vår chat som finns här på sidan. Du kan chatta på svenska på onsdagar 16:00-18:00.

På vår Youtube-kanal Poikien Puhelin postar vi varje vecka nya inlägg där vi svarar på vanliga och ovanliga frågor i videoformat. Den här verksamheten erbjuds i dagsläget bara på finska, men alla Youtube-klipp har textning även på svenska och engelska.

Pojkarnas telefon får nya affischer under augusti 2019, som vi under hösten kommer skicka ut till andra stadiets utbildningar. Affischerna kan också beställas kostnadsfritt av andra (t.ex. grundskolor och ungdomsgårdar). Om du inte fått materialet eller vill beställa mer kan du göra det på blanketten nedan.

Beställning av Pojkarnas telefon-material (flyers och affischer)

Pojkarnas telefon har fått nya färgglada affischer och kort! Du som jobbar där unga rör sig är välkommen att beställa materialet här.

Materialet och leveransen är gratis.

Fält markerade med stjärna (*) är obligatoriska