Väestöliitto perustettiin vuonna 1941. Väestöliiton perustajajäseniä olivat Suomalaisuuden Liitto, Nouseva Suomi ja Suomen Sosiaalidemokraattinen Työläisnaisliitto.

Väestöliitto perustamisen taustalla oli huoli Suomen alhaisesta syntyvyydestä ja lapsiperheiden heikoista elinoloista. Liiton tuli sääntöjensä mukaan tehdä valistustyötä, puuttua lapsiperheiden elämää vaikeuttaviin epäkohtiin ja edistää yhteiskunnallisia uudistuksia.

Toimintamme on vuosien saatossa muuttunut ja kehittynyt vastaamaan tämän päivän haasteita. Haluamme olla ihmissuhdetaitojen kehittäjä, kumppanuusverkostojen risteysasema sekä luova vaikuttaja.

Juhalavuoden aikana tuomme esille paitsi historiaamme myös sekä nykyistä toimintaamme ja tulevaisuuden haasteita. Juhlaseminaarissamme 16.2. avaamme tätä kokonaisuutta.

Juhlaseminaari tiistai 16.2.2016
klo 13 – 16.30 Kansallismuseon auditorio

Seuraa seminaaria suoraan verkosta

Ohjelma