Nuorisotyöryhmä 2017-2018

Maailma muuttuu, jos sitä muutetaan! Väestöliittossa käynnistyi tammikuussa 2017 nuorisotyöryhmä.

Mistä työryhmässä on kyse? Työryhmä on nuorten ääni Väestöliitossa. Ryhmä osallistuu Väestöliiton toiminnan suunnitteluun. Työryhmä tekee aktiivista kansalaisvaikuttamista - se ottaa kantaa yhteiskunnallisiin ongelmiin ja epäkohtiin. Työryhmä osallistuu Hurma-lehden (www.hurmalehti.fi) sisällön toteuttamiseen yhdessä lehden toimituskunnan kanssa. Työryhmä tekee myös kansainväliseen yhteistyötä.

Ryhmä koostuu noin 18-25-vuotiaita, yhteiskuntavaikuttamisesta kiinnostuneista nuorista.

Mitä ryhmä tekee? Työryhmä keskittyy kullekin jäsenelle tärkeiden teemojen ajamiseen, kuten tasa-arvon, seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksien, seksuaalikasvatuksen laadun tai kehitysyhteistyöteemojen edistämiseen. Toimintatapoja on monia.

Kauden 2017-2018 työryhmän jäsenet: Vilja Luomala, Anni Lämsä, Jaana Tiiri, Aaron Taskinen, Paula Härmä, Iida Yliannala, Renja Tolvanen. Varahenkilöt ovat Iina Haapa, Annamari Pulliainen, Tua Videman.

Vuoden 2017 alussa aloittavan ryhmän haku on päättynyt. Seuraavasta hakuajasta ilmoitetaan tällä sivulla.