Kiinnostavatko seksuaalisuuteen ja yhdenvertaisuuteen liittyvät teemat? Haluatko vaikuttaa paremman yhteiskunnan puolesta? Oletko 18-25-vuotias nuori?

Haku Väestöliiton nuorisotyöryhmään on nyt auki. Työryhmä vaikuttaa Väestöliiton sisällä ja sen ulkopuolella koko yhteiskunnassa teemoinaan mm. seksuaalisuus, nuoret ja tasa-arvo. Ryhmä on aloittanut toimintansa vuoden 2017 alussa, ja toimikausi on kaksivuotinen. Ensi kaudella mukana jatkaa osa tämän hetken ryhmäläisistä, ja toimintaan kaivataan muutama uusi innokas tekijä lisää. Kokemusta tärkeämpää on kiinnostus vaikuttamistyötä, seksuaalioikeuksia ja muita teemojamme kohtaan ja tahto lähteä tekemään yhdessä muiden kanssa. Vaikutamme sekä Väestöliiton sisäisesti liiton kantoihin että valtakunnan mediassa ja somessa.

Käytännössä tekeminen on mm. blogien kirjoittamista, Instagram-kaappauksia, kouluvierailuita, näyttelyiden pitämistä, messuilla vierailua, kampanjoissa auttamista, erilaisten tekstien ja asioiden kommentoimista, opetusmateriaalin tekoa, festarivierailuita, erilaisiin kokouksiin osallistumista ja mitä vain keksitäänkään. Kaikki eivät ehdi tehdä kaikkea, ja voit itse vaikuttaa omiin tehtäviisi mielenkiintosi ja vahvuuksiesi mukaan. Kirjoitamme mm. verkkolehti Hurmaa, osallistuimme Helsinki Prideen, järjestämme Veckan Sex -kampanjaviikkoa helmikuussa ja pidämme meteliä uuden translain puolesta. Seksuaaliasioiden lisäksi mm. kehitysyhteistyö, lapsi- ja perhetyö, sukupuolten moninaisuus tai moni muu teema voi olla sydäntäsi lähellä, ja siihen vaikuttamiseen työryhmä tarjoaa välineitä ja yhteisön. Olit sitten kokeneempi järjestökonkari tai vasta aloittamassa, hae mukaan hauskaan porukkaan!

Kokoustamme noin kuuden viikon välein Helsingissä, matkakulut kaukaa tuleville korvataan ja osallistua voi myös Skypellä. Ryhmän päätyöskentelykieli on suomi. Voit hakea myös videohakemuksella, siinä tapauksessa täytä lomakkeeseen vain yhteystietosi ja lomakkeen loppuun linkki hakemukseen, muut kentät voit jättää tyhjäksi.

Lähetä hakemuksesi oheisella lomakkeella viimeistään 31.10.2018. Lisätietoja sähköpostilla nuorisotyoryhma@vaestoliitto.fi.

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.