#Isovanhempi, onko #ihmissuhteissasi solmuja? Haluatko keventää taakkaasi? Älä anna erimielisyyksien masentaa, sillä et ole yksin.  #Sukupolvien sopu, ohjattu #vertaistukiryhmä alkaa tiistaina 5.3. klo 13 Väestöliitossa Helsingissä, Kalevankatu 16.

Kohtaava ryhmä on suunnattu eläkeikäisille isovanhemmille. Tapaamiskertoja on neljä: 5.3., 12.3., 19.3. ja 26.3. aina samaan aikaan klo 13-14.30. Ryhmä on suljettu ja osallistujalle maksuton.

Ryhmän tavoitteena on tarjota ryhmään osallistuvalle isovanhemmalle vertaistukea ja mahdollisuuden jakaa turvallisessa pienryhmässä omaa henkilökohtaista elämäntilannettaan. Keskustelut käydään kaikkia osapuolia kunnioittavassa ja arvostavassa hengessä. Nähdyksi, kuulluksi ja kohdatuksi tulemisen kokemukset parantavat ryhmään osallistuvan mielialaa ja lisäävät tunnetta omasta merkityksellisyydestä.

Jos oma elämäntilanne sukusuhteiden kannalta on hyvin vaikea, eikä siihen ole mahdollista saada muutosta, ryhmän avulla isovanhempi voi löytää uuden asenteen tilanteeseensa. Ryhmässä pohditaan myös sitä, miten itse toimii vuorovaikutustilanteissa omien aikuisten lasten kanssa ja miten toisiin ihmisiin voidaan suhtautua rakentavasti.

Pohdimme ryhmässä myös omien rajojen merkitystä. Taito asettaa joustavat rajat muille auttaa tunnistamaan sitä, mikä on itselle hyväksi ja miten tulehtuneissa tilanteissa voi viestiä rauhallisesti mutta jämäkästi.

Kysy lisää ryhmästä ja ilmoittaudu mukaan vanhemmuus@vaestoliitto.fi tai 040-4802100 torstaisin klo 12-13.