Massimaisteri-verkkokurssi: tukea nuorten talousosaamiseen huumorin keinoin

Animaatiohahmo Taito pitää käsissään Massimaisteri-kurssin diplomia leveä hymy kasvoillaa.

Koronakriisin vaikutukset esimerkiksi toimeentuloon, uranäkymiin ja henkiseen hyvinvointiin ovat olleet merkittäviä erityisesti nuorten kohdalla. Moninaisen talouskasvatuksen rooli korostuu koronakriisin aiheuttamien talousvaikutusten myötä. Väestöliiton Poikien Puhelin tukee nuorten talousosaamista uudella Massimaisteri-verkkokurssilla nuorten ymmärtämällä tavalla, huumoria unohtamatta.

Vuonna 2020 Poikien Puhelin tuotti 25-osaisen animaatiosarjan lukuisten nuoria askarruttavien talouskysymysten ympärille. Nyt sarjan pohjalta on valmistunut 13-18-vuotiaille suunnattu Massimaisteri-verkkokurssi, jossa tutustutaan talouskysymyksiin hauskojen animaatioiden ja osallistavien tehtävien avulla arjen esimerkkien kautta. Kurssilla pohditaan muun muassa säästämistä, lainaa, veroja, kestävää kulutusta ja velkaantumista. Vaikka animaatiot ja verkkokurssi ovat suoraan nuorille suunnattu, myös nuorten kanssa työskentelevät ammattilaiset voivat hyödyntää niitä työssään.

Innostaakseen nuoria pohtimaan talousaiheita, Poikien Puhelin järjestää kurssin pariin kannustavan kilpailun. Kaikkien marraskuun loppuun mennessä verkkokurssin suorittaneiden nuorten kesken arvotaan 1000 euron arvoinen rahapalkinto.

Lue lisää Massimaisteri-verkkokurssista ja animaatiosarjasta Hyvä kysymys -verkkopalvelusta: www.hyvakysymys.fi/massimaisteri

Poikien Puhelimen nuorten talousosaamista kehittävän työn on mahdollistanut Tradekan sekä Tradekan Kuluttajaosuustoiminnan säätiön (KOTS) vuosille 2020 ja 2021 myöntämät apurahat.

Lisätiedot ja mediayhteydenotot:

Kia Karvetti