Pauliina Lius,  Et ole yksin -palvelu, Nuorten palvelut

Asiantuntija | Et ole yksin -palvelu

• pauliina.lius@vaestoliitto.fi

• +358 40 630 5386

Pauliina Lius on työskennellyt Väestöliiton Et ole yksin -hankkeen asiantuntijana elokuusta 2020 alkaen. Et ole yksin -hankkeen asiantuntija edistää häirinnän ja seksuaaliväkivallan sekä kaikenlaisen epäasiallisen käytöksen ennaltaehkäisevää sekä siihen puuttuvaa työtä suomalaisessa urheilutoiminnassa. Tavoitteena on luoda turvallisempaa ja häirintävapaata urheilua kaikille sekä tarjota tukipalveluita epäasiallista käytöstä urheilussa kohdanneille sekä heidän läheisilleen.

Hanketyötä tehdään tiiviissä yhteistyössä suomalaisen urheilun, lajiliittojen, Suomen Olympiakomitean, Suomen Valmentajien sekä Suomen urheilun eettisen keskuksen kanssa. Pauliina toimii myös urheilun parissa työskentelevien hankkeiden yhteisen asiantuntijaverkoston koolle kutsujana.

Pauliina on kilpaurheillut vuodesta 2015 ja toiminut urheiluseuroissa aktiivisesti sekä valmentajan että urheilijan roolissa. Pauliina on kouluttanut sekä tehnyt työtä erityisesti seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksien puolesta sekä urheilussa että muualla yhteiskunnassa.

Pauliina on koulutukseltaan sairaanhoitaja, auktorisoitu seksuaalineuvoja sekä tuleva seksuaaliterapeutti (kevät 2021). Aikaisemmin hän on työskennellyt yrittäjänä, nuorten ja aikuisten mielenterveyden, riippuvuussairauksien sekä seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen parissa.