« takaisin Tulosta

Sivun sijainti: Etusivu » Kehitysyhteistyö

Kehitysyhteistyö

Väestöliiton kehitysyhteistyö painottuu seksuaaliterveyden ja -oikeuksien maailmanlaajuiseen edistämiseen.

Näiltä sivuilta löydät tietoa kehitysyhteistyöhankkeista Afganistanissa, Nepalissa ja Tadzikistanissa sekä Malawissa ja Keski-Aasiassa.

Sivuilla voit myös tutustua Väestöliiton vaikuttamistyöhön.

Toteutuvatko seksuaalioikeudet koulussasi? Printtaa Checklist tästä.

Ajankohtaista

18.2.
Seksuaaliterveyteen ja perhesuunnitteluun kohdennettuja kehitysyhteistyövaroja vertaileva raportti on julkaistu. Raportti vertailee rahoituksen vuoden 2018 trendejä 12 eri Euroopan maassa.

Päivitetty Seksuaalioikeudet-julkaisu: kestävä kehitys mukana

19.12.2019
Väestöliitto julkaisi päivitetyn version vuonna 2015 tehdystä suositusta Seksuaalioikeudet-julkaisusta. Uusi julkaisu antaa kattavan kuvan seksuaalioikeuksista ihmisoikeuksina ja selventää niiden suhdetta YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin.

ICPD25: Kansainvälinen yhteisö kokoontuu marraskuussa Nairobiin

28.10.2019
Tänä vuonna on kansainvälisen väestö- ja kehityskonferenssin eli ICPD:n 25. vuosipäivä. Konferenssi oli merkittävä käännekohta seksuaali- ja lisääntymisterveys ja -oikeuksille, jolloin ne tunnustettiin ensimmäisen kerran osaksi ihmisoikeuksia ja kestävää kehitystä. Mutta mikä on ICPD? Ja mitä se tarkoittaa ihmisoikeuksille tänä päivänä?

6.4.2020 klo 04:21:50