Kapua Pyhä -kiipeily

Pyhän Noitatunturin huippu.

Kapua Pyhä -kiipeilyllä vapaaehtoiset hyväntekijät kiipeävät Pyhän Noitatunturin huipulle 540 metrin korkeuteen ja keräävät varoja Väestöliiton Poikien Puhelimen hyväksi.

LAHJOITA POJILLE PUHEAIKAA

Hae mukaan Kapua Pyhä -kiipeilyyn 20.6. mennessä

Kaikkien aikojen ensimmäistä kotimaan Kapua-tiimiä kootaan juuri nyt. Hyvää tekevään seikkailuun etsitään eri-ikäisiä henkilöitä, joita yhdistää halu tukea poikien ja nuorten miesten hyvinvointia sekä kiinnostus osallistua aktiiviseen ulkoiluviikonloppuun Pyhätunturilla parhaaseen ruska-aikaan syyskuussa. Aiempaa kokemusta varainhankinnasta tai vaelluksesta ei tarvita. Vaellus suoritetaan rauhalliseen tahtiin jalkaisin ja vaatii hyvää peruskuntoa.

Kunkin vapaaehtoisen kapuajan tavoitteena on kerätä euro jokaisesta Pyhän Noitatunturin huippua kohti noustusta metristä, yhteensä 540 euroa per kapuaja. Noitatunturi näkyy yllä olevassa kuvassa vasemmalla.

Vapaaehtoiset kapuajat keräävät itsenäisesti varoja ja tiedottavat kampanjasta puolen vuoden ajan. Osallistujat maksavat itse matka- ja muut osallistumisesta aiheutuvat kulut.

Lahjoituskohteena Poikien Puhelin

Väestöliiton Poikien Puhelin on alle 20-vuotiaille pojille ja nuorille miehille suunnattu auttava puhelin- ja verkkopalvelu, joka tarjoaa maksutonta neuvontaa monenlaisiin arjen huoliin ja kysymyksiin murrosikään, ihmissuhteisiin, mielen hyvinvointiin ja seksuaalisuuteen liittyen. Yhteydenottoihin vastaavat poikien maailmaan erikoistuneet miehet.

Poikien Puhelin auttaa ennaltaehkäisemään ongelmien kärjistymistä ja tukee tärkeällä tavalla poikien ja nuorten miesten hyvinvointia. Lahjoitusvaroja tarvitaan, jotta mahdollisimman moni heistä tulisi kuulluksi ja kohdatuksi Poikien Puhelimessa.

Kiipeilyn järjestäjänä suomalainen Kapua -vapaaehtoisorganisaatio

Kapua on toiminut jo 15 vuotta maailman oikeudenmukaisuuden edistämiseksi. Vuodesta 2006 alkaen lähes 300 vapaaehtoista kapuajaa on kerännyt yhteensä yli miljoona euroa maailman köyhimpien maiden hyväksi. Kapuajat ovat matkanneet kolmessatoista maassa tutustumassa keräysvaroilla toteutettaviin hankkeisiin.

Lisätietoa ja ilmoittautuminen >>