Hae mukaan Väestöliiton nuorisoryhmään!

Sateenkaarilippuja Pride -kulkueessa Helsingissä 2019.
Finn stock / Shutterstock.com

Väestöliiton nuorisotyöryhmä hakee nyt kaksivuotiskaudelle 16-26-vuotiaita innokkaita nuoria toimimaan vaikuttamistyön parissa.

Ryhmä koostuu vapaaehtoisista, seksuaalisuuden teemoista innostuvasta joukosta nuoria. Työryhmän tarkoituksena on vaikuttamistyöllä edistää nuorten seksuaalioikeuksia ja yhdenvertaisuutta sekä tuoda nuorten ääni kuuluviin Väestöliiton toiminnassa. Työryhmä on aloittanut toimintansa vuonna 2017 ja ryhmän päätyöskentelykieli on suomi.

Nuorisotyöryhmä ylläpitää nuorten seksuaalioikeuksia käsittelevää verkkomedia Hurma-lehteä sekä omaa Instagram-, TikTok- ja Twitter-tiliä, joille teemme kirjoituksia ja tuotamme sisältöä. Helmikuisin pidämme seksuaalikasvatusviikkoa Veckan Sex, jolloin kampanjoimme ajankohtaisista seksuaalikasvatuksellisista teemoista sosiaalisessa mediassa sekä mahdollisuuksien mukaan pidämme seksuaalikasvatustunteja kouluissa.

Seksuaalioikeuksien lisäksi mm. YK:n kestävän kehityksen tavoitteet, kehitysyhteistyö, nuorten osallisuus, seksuaalisuuden ja sukupuolten moninaisuus ovat asioita, joita voimme käsitellä.

Hakijalta odotamme sitoutumista kahdeksi vuodeksi ryhmän työskentelyyn. Hae työryhmään sunnuntaihin 15.8. klo 23.59 mennessä.

Lisätietoja ja hakuohjeet linkistä.