Itsetyydytys

Kehosi on ainutlaatuinen. Siihen saa itse koskea ja siihen saa tutustua. Rakasta rohkeasti omaa kehoasi ja tutustu siihen omaan tahtiin. Seksuaalinen mielihyvä ja tyytyväisyys ovat sinun omissa käsissäsi, seurustelet tai et.
Itsesi hyvänä pitäminen ja itsetyydytys voivat olla elämän mittainen voimavara, josta voit nauttia halutessasi. Melkein kaikki tyydyttävät itseään jossain elämän vaiheessa. Mitä paremmin tunnet oman kehosi reaktiot, sitä helpompaa sinun on opetella seksiä toisen kanssa ja ilmaista, mistä kosketuksesta pidät erityisesti.
Jokainen voi päättää itse, haluaako tyydyttää itseään. Itsetyydytys ei vaikuta haitallisesti kehoon tai sukuelinten kehittymiseen. Jos itsetyydyttäminen ja siihen liittyvät asiat mietityttävät, ota ne rohkeasti puheeksi seksuaalineuvojan kanssa.
Itsetyydytys on todellista turvaseksiä!
Itsetyydytys on hyvä keino löytää oman yksityisen nautinnon lähteet ja rentotua. Se voi joskus olla paineiden purkamista, joskus ajankulua. Välillä se voi tuoda lohtua ja turvaa, jos olet yksin ja onneton.
Itsetyydytyksessä ei ole mitään hävettävää. Itsetyydytykseen voi johdattaa ajatus itseä kiinnostavasta ihmisestä, suutelemisesta, hyväilyistä tai seksistä. Joku saattaa esimerkiksi nauttia pelkästään ihon koskettelusta ja rytmistä. Voit oppia kiihottumaan tutustumalla itseesi. Hyvänä apuna toimii oma mielikuvitus. Myös lantionpohjan lihasten löytäminen, tunnistaminen ja jumppaaminen voi olla hyvin kiihottavaa.
Itsetyydytystä ei tarvitse harjoittaa vaivihkaa, kiireessä ja ohimennen. Suhtaudu omaan kehoon yhtä hellästi ja huolehtivasti kuin odottaisit jonkun muun suhtautuvan. Varaa aikaa ja omaa rauhaa aistinautintosi ja mielihyväsi vaalimiseen. Turvallinen ympäristö saattaa helpottaa rentoutumista.