Verkkoneuvontapalvelut

Tarjoamme alle 13 - 19-vuotiaille nuorille seksuaalineuvontaa verkkopalveluina. Voit käydä keskustelua omasta tilanteesta, etsiä tietoa ja pyytää neuvoa palvelukanavan kautta.

Seksuaalineuvontachat

Chat on avoinna 7.1.2019 lähtien maanantaisin klo 14 - 16, keskiviikkoisin klo 15 - 17, torstaisin klo 13 - 15 ja perjantaisin klo 12.00 - 14.00.

Työntekijämme keskustelevat kanssasi reaaliaikaisesti verkkosivujen oikeasta alalaidasta löytyvällä chat-alustalla. Keskustelemme yhden asiakkaan kanssa kerrallaan, joten voit joutua jonottamaan vuoroasi chat-keskusteluun. Tarkoituksenamme on auttaa mahdollisimman monia nuoria, joten rajaamme keskusteluajan 30 minuuttiin. Jos asiasi vaatii pidempää tai toistuvia keskusteluja, voimme sopia ajanvarauschatistä, joka mahdollistaa tällaisen keskustelun.

Ajanvarauschat

Tällä hetkellä ajanvarauschatteja avataan tarvittaessa Seksuaalineuvontachatista ohjautuville asiakkaille erillisten ohjeiden mukaan osoitteessa www.hyväkysymys.fi

Verkkoneuvontapalveluiden työntekijät

Nuorten viesteihin vastaavat ja nuorten kanssa keskustelevat Väestöliitossa työsuhteessa olevat, koulutetut seksuaaliterveyden asiantuntijat. Kaikilla työntekijöillämme on joko sosiaali- tai terveysalan tutkinto ja lisäksi erilaisia määriä seksologista täydennyskoulutusta.

Verkkoneuvontapalveluiden rajoituksista

Erityisesti lääketieteellisiin kysymyksiin on usein vaikeaa tai mahdotonta vastata verkkoneuvonnassa. Lääketieteellisten diagnoosien ja selitysten löytämiseen tarvitaan lähes aina tarkempia tutkimuksia, kuten oireen konkreettista tarkastelua tai näytteiden ottamista. Tällaisissa tilanteissa vastauksessamme ohjaammekin asiakkaan muiden palveluiden piiriin, kuten lääkärin vastaanotolle, vastausten ja hoidon saamiseksi.