Twitch-pelistriimaus

Lippispäinen poika pelaa kuulokkeet päässä tietokoneella peliä ja on nostanut oikean kätensä voiton merkiksi.

Poikien Puhelin on striimannut Twitch.tv:ssä kesästä 2019 asti. Striimaaminen on siis livenä toteutettavaa sisällöntuottamista internetiin. Pelaamme siis videopelejä ja kuvaamme sitä livenä internetiin. Striimaamisen ajatuksena on tavoittaa kohderyhmäämme heille luonnollisessa ympäristössä.

Nuorisotyön tekeminen videopelimaailmassa on hedelmällistä, koska silloin on mahdollista päästä vuorovaikutukseen pelaavien nuorten kanssa, joille digitaalisessa maailma on kuin toinen koti. Koska videopelaaminen on monelle nuorille keskeinen tapa viettää vapaa-aikaa, on tärkeää, että heidän kanssa töitä tekevät pystyvät liikkumaan samassa viitekehyksessä. On ainutkertaista kohdata nuori hänelle ominaisessa ympäristössä. Tästä syystä olemme kokeilleet siipiämme myös Twitch-alustan pelimaailmassa.

Striimissä toimivan livechatin avulla olemme kohdanneet monia nuoria ja keskustelleet heille merkityksellisistä asioista. Striimin ohessa olevassa avoimessa chatissa nuoret ovat esittää mieltään askarruttavia kysymyksiä, joihin olemme vastanneet, tai tarvittaessa ohjanneet päivystyspalveluihimme. Olemme osallistaneet nuoria ottamalla heidät mukaan pelamaan kanssamme, mikä onkin ollut suosittua striimiä seuraavien keskuudessa. Vuoden 2020 aikana meillä on ollut 1202 yksittäistä katsojaa ja olemme jutustelleet chatissa yli kahden ja puolensadan yksittäisen keskustelijan kanssa!

Löydät meidät Twitchistä keskiviikkoisin klo 15-18. Pelistriimejä seurataan Poikien Puhelimen asiantuntijan Soijiksen tai RanPo johdolla. Olipa pelimaailma entuudestaan tuttu tai ei, olet tervetullut meininkeihin mukaan! Poikien Puhelimen Twich-kanavalle löydät täältä.

Striimaamiseen liittyvissä kysymyksissä voit olla yhteydessä nuorten asiantuntija Aziz Bahlaouaneen, aziz.bahlaouane@vaestoliitto.fi tai 040 1631 957.