På bilden en pojke med svart luva som betraktar ett landskap med en älv och ett berg. Solen skiner på hans ansikte.

Pojkarnas Telefon

Pojkarnas Telefon är en hjälpande telefon- och webbtjänst för pojkar och unga män.

Telefonjouren betjänar på svenska tisdagar 15.30–18 och torsdagar 13–15.30 på numret 0800 94884

På samtalen svarar en vuxen, utbildad man, väl införstådd med frågor som är aktuella för många pojkar. Vi erbjuder ett lyssnande öra och någon du kan prata med samt nyttig information för alla slags problem och situationer. Samtalen är avgiftsfria och du får vara anonym.

Chatten betjänar på svenska onsdagar 13–15.30

Pojkarnas telefons chatt hittar du i nere til höger på den här sidan. Chattdiskussionerna sker på tu man hand tillsammans med en av Pojkarnas telefons anställda, och liksom telefonsamtalen i förtroende.

På vår YouTube-kanal publicerar vi en ny animerad video varje torsdag. I videorna fokuserar vi på sex olika huvudteman: relationer, kroppen och att växa upp, sexualitet, fritid och fenomen, psykiskt välmående samt ekonomiska färdigheter. Videorna är på finska men har även svenska och engelska undertexter.

På Pojkarnas telefons Twitch-kanal kan du följa med våra spelstreamar varje onsdag 15–18 (endast på finska).

Du hittar oss också på Instagram @poikienpuhelin

Klicka här för kontaktuppgifter

Boken Pakko kysyä – Ohjeita seksiin, kasvuun ja seurusteluun (endast på finska) gavs ut 2016 och riktar sig särskilt till 11–15-åriga pojkar. Den tar upp några av de vanligaste samtalsämnena hos Pojkarnas telefon: puberteten och att växa upp, sex och att sällskapa.