Kapua Pyhä -kiipeily kerää varoja Väestöliiton Poikien Puhelimelle

Noitatunturin maisemaa
Noitatunturi

Väestöliiton Poikien Puhelin ja vapaaehtoisorganisaatio Kapua yhdistävät voimansa poikien puolesta teemalla ”Lahjoita pojille puheaikaa”. Vapaaehtoiset hyväntekijät kiipeävät Pyhän Noitatunturille ja keräävät varoja Väestöliiton Poikien Puhelimen hyväksi. Kunkin kapuajan tavoitteena on kerätä euro jokaisesta Noitatunturin huippua kohti noustusta metristä, yhteensä 540 euroa per kapuaja. Vapaaehtoisten haku Kapua Pyhä -tiimiin on nyt käynnissä!

Kapua laajentaa toimintaansa kotimaahan ja kaikkien aikojen ensimmäistä kotimaan Kapua-tiimiä kootaan juuri nyt. Kapua Pyhä -tiimi kerää varoja Väestöliiton Poikien Puhelimen hyväksi ja matkaa syyskuussa 2021 Pyhätunturille, jossa tavoitteena on kapuaminen Noitatunturin huipulle, 540 metrin korkeuteen.

Etsimme hyvää tekevään seikkailuun eri-ikäisiä henkilöitä, joita yhdistää halu tukea poikien ja nuorten miesten hyvinvointia sekä kiinnostus osallistua aktiiviseen ulkoiluviikonloppuun Pyhätunturilla parhaaseen ruska-aikaan syyskuussa. Aiempaa kokemusta varainhankinnasta tai vaelluksesta ei tarvita.

Poikien Puhelimen pää. Kuvassa pään sisällä risteilevät tunteet, seksuaalisuus, mielenterveys, identiteetti, itsetunto ja monet muut asiasanat.

Väestöliiton Poikien Puhelin on alle 20-vuotiaille pojille ja nuorille miehille suunnattu auttava puhelin- ja verkkopalvelu, joka tarjoaa maksutonta neuvontaa monenlaisiin arjen huoliin ja kysymyksiin murrosikään, ihmissuhteisiin, mielen hyvinvointiin ja seksuaalisuuteen liittyen. Yhteydenottoihin vastaavat poikien maailmaan erikoistuneet Väestöliiton asiantuntijat.

”Poikien Puhelin auttaa ennaltaehkäisemään ongelmien kärjistymistä ja tukee tärkeällä tavalla poikien ja nuorten miesten hyvinvointia. Lahjoitusvaroja tarvitaan, jotta mahdollisimman moni heistä tulisi kuulluksi ja kohdatuksi Poikien Puhelimessa”, kertoo Väestöliiton Poikien Puhelimen palvelupäällikkö Anders Huldén.

Vapaaehtoiset kapuajat keräävät varoja ja tiedottavat kampanjasta puolen vuoden ajan. Osallistujat maksavat itse matka- ja muut osallistumisesta aiheutuvat kulut.

Väestöliitto on monipuolinen hyvinvointialan järjestö ja ihmisoikeustoimija, jonka tehtävänä on vahvistaa hyvinvointia ja ihmisten välistä yhteyttä. Väestöliitto edistää erityisesti lasten, nuorten ja perheiden hyvinvointia sekä perheystävällisyyden, yhdenvertaisuuden, monikulttuurisuuden ja seksuaalioikeuksien toteutumista yhteiskunnassa. Väestöliitto täyttää tänä vuonna 80 vuotta.

Suomalainen Kapua on toiminut jo 15 vuotta maailman oikeudenmukaisuuden edistämiseksi. Vuodesta 2006 alkaen lähes 300 vapaaehtoista Kapuajaa on kerännyt yhteensä yli miljoona euroa maailman köyhimpien maiden hyväksi. Kapuajat ovat matkanneet kolmessatoista maassa tutustumassa keräysvaroilla toteutettaviin hankkeisiin.

Hakuohjeet ja lisätietoa Kapuasta
Suvi Aarnio, 050 440 5534, suvi@kapua.fi