Päivätyökeräys

Iloisia nuoria.

ILMOITA KOULUSI VÄESTÖLIITON PÄIVÄTYÖKERÄYKSEEN SEKSUAALIOIKEUKSIEN HYVÄKSI

Seksuaalioikeudet ovat keskeisiä ihmisoikeuksia, mutta monille niiden toteutuminen on vielä kaukainen haave  kaikilla ei ole mahdollisuutta vaikuttaa oman elämänsä kulkuun, kenen kanssa seurustelee tai saada tietoa seksuaalisuudesta. Tehdään yhdessä työtä seksuaalioikeuksien toteutumiseksi Suomessa ja kehittyvissä maissa!

Lukuvuoden 20212022 päivätyökeräyksemme teemana ovat seksuaalioikeudet. Päivätyökeräyksen tuotolla tuetaan haavoittuvaisimmassa asemassa olevien ihmisten seksuaalioikeuksien toteutumista kehittyvissä maissa sekä nuorille suunnattua seksuaalikasvatusta ja -neuvontaa Suomessa.

Sinun koulusi voi auttaa! Osallistumalla Väestöliiton päivätyökeräykseen rakennamme yhdessä maailmaa, jossa jokaisella on tietoa, taitoa ja mahdollisuuksia päättää omasta kehostaan ja elämästään.

Ottakaa haaste vastaan ja ilmoittakaa koulunne mukaan Väestöliiton päivätyökeräykseen!

OHJEET PÄIVÄTYÖKERÄYKSEN TOTEUTTAMISEEN

Päivätyökeräyksen toteuttaminen on helppoa ja innostavaa. Ohjeet keräyksen järjestämiseen löytyvät täältä.

VINKIT OPPILAILLE

Toivomme, että keräyspäivä on oppilaille positiivinen ja kannustava kokemus. Vinkit päivätyön hakua ja toteuttamista varten löytyvät täältä.

MITEN KERÄYSTUOTTO KÄYTETÄÄN?

Päivätyökeräyksellä tuetaan nuorille suunnattua seksuaalikasvatusta ja -neuvontaa Suomessa sekä seksuaalioikeuksien toteutumista kehittyvissä maissa. Lisätietoa löytyy täältä.

OPPITUNTIMATERIAALI

Tutustukaa oppilaiden kanssa seksuaalioikeuksia ja seksuaalisuutta koskevaan aineistoon ennen keräyspäivää. Voitte myös tehdä omaa kouluanne koskevan seksuaalioikeustestin. Tutustu materiaaleihin täällä.

Lisätietoja päivätyökeräyksen järjestämisestä:

Mervi Saikkonen: mervi.saikkonen@vaestoliitto.fi tai 040 624 1104

Keräyslupa: RA/2020/1558, myönnetty 4.12.2020.