Yhteistyö Suomessa

Väestöliitto tekee yhteistyötä omien jäsenjärjestöjensä ja muiden sosiaali-, terveys- ja opetusalalla sekä kansainvälisten kysymysten parissa toimivien järjestöjen ja tahojen kanssa. Yhteistyötä tehdään myös omaan alaan liittyvissä asioissa erilaisten tutkimusorganisaatioiden ja viranomaisten kanssa.

Väestöliitto on jäsenenä seuraavissa yhteistyöjärjestöissä:

• A-klinikkasäätiö
  • Alli Paasikivi säätiö
  • Asuntosäätiö
  • Lastensuojelun Keskusliitto
  • Opintotoiminnan keskusliitto
  • Siirtolaisuusinstituutti
  • Soste ry
  • Suomalaiset kehitysjärjestöt Fingo
  • Suomen kotihoidon toimikunta, the Finnish Homecare Committee
  • Suomen nuorisoalan kattojärjestö Allianssi ry
  • Suomen tiedekustantajien liitto
  • Suomen Väestötieteen yhdistys
  • ​Rehabilitation International Finland, RIFI

Kansainvälinen yhteistyö

Väestöliitto on jäsenenä seuraavissa kansainvälisissä järjestöissä:

• EU-maiden perhejärjestöjen liitto (The Confederation of Family Organisations in The European Community, COFACE)
  • Eurooppalainen väestötutkimuksen yhdistys (EAPS)
  • Eurooppalaisten kansalaisjärjestöjen seksuaali- ja lisääntymisterveyttä, väestö- ja kehityskysymyksiä tekevä yhteistyöjärjestö,  Inspire- European Partnership for Sexual and Reproductive Health and Rights
  • Kansainvälinen perhesuunnittelujärjestöjen liitto (International Planned Parenthood Federation, IPPF)
  • Maailman perhejärjestöjen liitto (WFO)

Väestöliitto tekee läheistä yhteistyötä myös kansainvälisen pari- ja perhesuhteiden järjestön kanssa (The International Comission on Copule ans Family Relations, ICCFR).

Lisäksi liiton eri yksiköillä ja työntekijöillä on yhteydet oman alansa ulkomaisiin edustajiin ja järjestöihin.