Merkkipäivälahjoitus kruunaa juhlasi

Väestöliiton toimintaa voi tukea merkkipäivälahjoituksilla. Niitä voivat tehdä niin yksityiset henkilöt kuin yritykset ja yhteisötkin. Kun pyytää juhlavieraita, ystäviä ja tuttavia tekemään lahjoituksen Väestöliiton toiminnan tukemiseksi mahdollisten muistamisten sijasta, osallistuu tärkeän toiminnan tukemiseen.

Riemua ja rientoja hyvän asian puolesta

Järjestä kavereidesi, luokkasi tai työyhteisösi kanssa tapahtuma, jolla kerätään varoja Väestöliitolle. Olipa tapahtumasi iso tai pieni, autamme mielellämme järjestelyissä mm. lähettämällä lehtiä ja esitteitä toiminnastamme.

Testamenttilahjoitus toteuttaa tahtosi

Testamentilla voit säätää, miten haluat jakaa maallisen omaisuutesi poismenosi jälkeen. Jos sinulla ei ole serkkuja lähempiä lähiomaisia, varasi menevät ilman testamentin määräyksiä valtiolle. Järjestöille ja yhdistyksille tehdäänkin testamenttilahjoituksia usein silloin, kun jäämistö siirtyisi valtiolle omien perillisten puuttuessa.

Testamentin tekeminen voi tuntua vieraalta asialta, mutta se ei ole vaikeaa. Yleensä 18 vuotta täyttänyt henkilö voi tehdä testamentin, joka on vahvistettava kahden todistajan allekirjoituksella. Lakiin liittyvissä muotoseikoissa auttavat asiaa tuntevat lakimiehet.

Väestöliitto voi sääntöjensä mukaisesti vastaanottaa testamentti- ja muita lahjoituksia toimintansa taloudelliseksi tukemiseksi. Yleishyödyllisenä järjestönä Väestöliitto ei maksa saamistaan lahjoituksista veroa.