Väestöliiton maksuttomat palvelut parisuhdekysymyksiin

22.01.2020 klo 10:24 - Kirjoittanut Vanhemmuuden asiantuntijat , Väestöliitto
Väestöliitto tarjoaa luotettavaa tietoa ja maksutonta keskustelutukea parisuhdehuoliin.

Ajanvarauschat

Jos sinulla on huolia tai mitä tahansa kysyttävää parisuhteista, voit varata maksuttoman chat-keskusteluajan Väestöliiton asiantuntijan kanssa.

Varaa aika: Ajanvarauschat

Päivystävä asiantuntija vastaa nuorten aikuisten parisuhdekysymyksiin

Särkynyt sydän? Masentunut mieli? Saitko pakit? Nyt voit keskustella ihmissuhdekoukeroista nimettömänä päivystyschatissa asiantuntijan kanssa. Chat on tarkoitettu n. 20-35 –vuotiaille.

maanantaisin 10-12 ja torstaisin klo 18-20.

Siirry tästä chat -sivulle.

Perhepulmapuhelin – puhelinneuvonta

Huolia parisuhteessa? Väestöliiton perhepulma – puhelinneuvonta lapsiperheiden vanhemmille ja lasta odottaville palvelee numerossa 040 668 4101 takaisinsoittoperiaatteella. Jätä soittopyyntö, niin soitamme sinulle takaisin sopiaksemme sopivan ajan keskustelulle.

Puhelu maksaa tavallisen puhelun hinnan.

Lisätietoa puhelinpalvelusta: Perhepulma puhelinpalvelu

Tunnekeskeinen parisuhdekurssi

Kurssi antaa välineitä parisuhteen läheisyyden parantamiseen ja ristiriitojen ratkaisuun. Kurssin osiot sisältävät videoita ja tehtäviä. Sisällön voi käydä läpi omaan tahtiin. Osallistuminen on maksutonta. Kurssin voit tehdä joko yhdessä kumppanisi kanssa tai yksin. Monet parit ovat hyötyneet tästä!

Siirry tunnekeskeiseen parisuhdekurssiin

Även på svenska: Emotionellt fokuserad parrelationskurs
Also in english: Emotionally Focused Relationship Course

Minä ja me parisuhteessa -verkkokurssi pienten lasten vanhemmille

Olemme julkaisseet ilmaisen, erityisesti pienten lasten vanhemmille, tarkoitetun parisuhdekurssin. Kaksivaiheisen verkkokokonaisuuden voi tehdä yksin tai yhdessä kumppanin kanssa. Tartu arjen haasteisiin ja löydä keinoja parisuhteesi läheisyyden, vuorovaikutuksen ja hyvinvoinnin vahvistamiseen. Keskustelkaa tämän aineiston herättämistä ajatuksista yhdessä. Kesto n. 30min.

Kurssin pystyy suorittamaan myös ruudunlukijalla ja näppäinkomennoilla. Kurssille ei tarvitse kirjautua, eikä tietojasi tallenneta.

Siirry kurssille

Minä ja me parisuhteessa – neliosainen podcast-sarja

Minä ja me parisuhteessa -podcastissa keskustellaan parisuhteen kysymyksistä seksuaalisuuteen, arkeen, muutokseen ja vuorovaikutukseen liittyvissä teemoissa. Näkökulmana on erityisesti parisuhde pikkulapsiperheessä. Keskustelijoina Väestöliiton asiantuntijat Minna Jaakkola ja Milla Sinnemäki sekä vieraina Kirsi Hiilamo, Antti Ervasti, Pilvikki Absetz ja Marianna Stolbow.

Jakso 1: Seksuaalisuus

Jakso 2: Arki

Jakso 3: Muutos

Jakso 4: Vuorovaikutus

Nuorten parisuhdekurssi

Nettikurssilla voit hakea apua seurustelusuhteen ongelmiin. Parhaan tuloksen saat tekemällä kurssin kumppanisi kanssa. Kurssiin on myös mahdollista tutustua yksin, jos haluat saada lisää ymmärrystä ihmissuhteisiisi. Kurssi on tarkoitettu erityissilleesti 18-25 -vuotiaille nuorille pareille.

Siirry nuorten nettiparisuhdekursille

Löydät lisää Väestöliiton ja monien muiden järjestöjen vanhemmille suunnattuja palveluja ja materiaaleja, kuten artikkelit, verkkokurssit, videot ja testit Hyvä kysymys -palvelusta aihealueelta parit.

Tue työtämme

Voit tukea työtämme turvallisten ihmissuhteiden, ihmisoikeuksien ja hyvinvoinnin puolesta muuttuvassa maailmassa. Tee lahjoitus täällä.

Oliko tästä sinulle apua?

Saatat olla kiinnostunut myös näistä

Nuorten ja nuorten aikuisten suhde-ja deittailuongelmien tuki Väestöliitosta

Ongelmia parisuhteessa? Entä deittailussa? Sinä alle 29-vuotias, Väestöliiton asiantuntija on tukenasi.